آرشیو دوشنبه ۳ آذر ۱۳۹۳، شماره ۲۰۹۲۸
ورزشی - اخبار کشور
۹

نگرانی از برگزاری مسابقات کشتی باشگاه های جهان در جویبار

در حالی که پنج شنبه و جمعه هفته جاری مسابقات کشتی باشگاه های جهان در جویبار برگزار می شود همچنان در مورد میزبانی رقابت ها نگرانی های زیادی وجود دارد.

سالن کوچک جویبار پنجشنبه و جمعه هفته جاری میزبان مسابقات کشتی آزاد باشگاه های جهان است، اما امکانات این شهرستان هیچ همخوانی با علاقمندان پر تعداد جویباری ندارد و بیشتر نگرانی ها از این است که کنترل سالن به خوبی صورت نگیرد و این در حالی است که اگر مشکلی به وجود بیاید آبروی ورزش ایران به خطر می افتد.

کوچکی سالن، نداشتن جایگاه خبرنگاران، نگرانی از حضور بیش از ظرفیت تماشاگران، حضور افراد متفرقه در کنار تشک و ترس از کنترل کردن تماشاگران مشکلاتی هستند که فدراسیون کشتی را نگران از برگزاری مسابقات در جویبار می کند. این در حالی است که چند سال قبل برای یکی از مسابقات لیگ حتی زیر میز داور هم تماشاگر نشسته بود و مسابقه لغو شد.

هفته گذشته نیز مسابقات کشتی آزاد قهرمانی کشور در بابل برگزار شد که با وجود کم اهمیت تر بودن این رقابت ها نسبت به باشگاه های جهان باز هم مشکلاتی به چشم آمد. شلوغی اطراف تشک مسابقه به قدری بود که حتی در روز پایانی برای دقایقی مسابقات تعطیل شد تا نظم به سالن برگردد اما برای یک مسابقه بین المللی این مشکل به یک امتیاز بزرگ منفی برای کشتی و ورزش ایران تبدیل خواهد شد. باید دید مسئولان مازندران چه تدابیری خواهند اندیشید تا از این اتفاقات که ممکن است به بحرانی ناگوار برای ورزش کشور تبدیل شود، پیشگیری کنند.