آرشیو دوشنبه ۳ آذر ۱۳۹۳، شماره ۲۱۷۰
اقتصاد
۴

خبر کوتاه

وزارت اطلاعات زمینه سرمایه گذاری اقتصادی برای بخش خصوصی را فراهم می کند

تسنیم: وزیر اطلاعات گفت: وزارت اطلاعات زمینه هرگونه سرمایه گذاری اقتصادی را برای بخش خصوصی براساس قانون فراهم می کند تا امنیت پایدار در کشور حاصل شود. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری خوزستان، حجت الاسلام سیدمحمود علوی، پیش از ظهر امروز در نشست شورای اداری استان خوزستان اظهار کرد: فرهنگ، اقتصاد و امنیت مولفه هایی گره خورده هستند و نمی توان آنها را از هم جدا کرد. وی افزود: با این رویکرد مجموعه دولت و وزارت اطلاعات زمینه هرگونه سرمایه گذاری اقتصادی را برای بخش خصوصی براساس قانون فراهم می کند تا امنیت پایدار در کشور حاصل شود.

مطالعات 60 اقتصاددان درباره ایران بدون نفت

فارس: کتاب «ایران بدون نفت» و «بایسته های اقتصاد مقاومتی» حاوی مطالعات حدود 60 اقتصاددان برجسته کشور درباره راهکارهای به صفررساندن سهم نفت در بودجه کشور است که توسط انتشارات رایحه تسنیم منتشر شده است.

تخصیص 10هزارمیلیاردریال برای پرداخت مطالبات پیمانکاران وزارت راه وشهرسازی

تسنیم: براساس مصوبه هیات وزیران، مبلغ 10هزارمیلیاردریال به صورت تملک دارایی های سرمایه ای بابت پرداخت مطالبات پیمانکاران در اختیار وزارت راه وشهرسازی قرار می گیرد تا برابر قوانین و مقررات مربوطه هزینه شود.

بانک جهانی: سرعت افت ارزش ریال ایران کند شد

تسنیم: بانک جهانی از کندشدن روند نزولی ارزش ریال ایران در برابر دلار خبر داد و اعلام کرد در فصل تابستان، ریال ایران 13درصد ارزش خود را از دست داده است که کمتر از رقم 4/51درصدی سه ماهه دوم و 3/50درصدی سه ماهه نخست 2014 است. بانک جهانی در گزارشی از روند تغییر ارزش پول های ملی کشورها در برابر دلار اعلام کرد ریال ایران در سه ماهه سوم 2014 برابر با تابستان 13درصد ارزش خود را از دست داده است.