آرشیو دوشنبه ۳ آذر ۱۳۹۳، شماره ۲۱۷۰
ورزش
۱۳

استقلال بازنده نبرد روانی بود

حسن روشن ( پیشکسوت استقلال)

خوشحالم این داربی گل داشت و حتی روی طرفداران تیم بازنده اثر مثبت گذاشت. کادر فنی استقلال و آقای قلعه نویی نتوانستند خوب از بازیکنان ملی پوش استقلال بازی بگیرند و بعد از زدن گل با غرور بازی کردند و همان ضعفی که در دیدارهای گذشته داشتند و از روی ضربات ایستگاهی گل خوردند در این بازی هم باز خودش را نشان داد.

در اوایل فصل که استقلال از هفت بازی 18 امتیاز کسب کرده بود به آقای افشارزاده مدیرعامل باشگاه اعلام کردم این تیم تیمی نیست که بتواند نتیجه بگیرید و می بینید که در پایان نیم فصل از هشت بازی شش امتیاز کسب کرده و داربی را باخته است. البته من معتقدم که باشگاه پرسپولیس هم در این فصل موفق نمی شود، ولی آنها این مزیت را نسبت به استقلال دارند که برای هواداران خود پیروزی در داربی را آورده اند.

این دو تیم آکادمی ندارند که بازیکنان جوان این تیم ها برای خود باشگاه باشند به همین دلیل جوانگرایی این تیم ها روی پایه و اساس صورت نمی گیرد. مرحوم رایکوف همیشه به بازیکنان استقلال می گفت: «از تیمی بترسید که از تیم شما ترسیده»؛ اتفاقی که امروز برای استقلال بعد از گل این تیم افتاد درست حرف رایکوف را تداعی می کرد. من قبل از بازی گفته بودم که استقلال باید برنده شود و حرفم از روی تعصب نبود، اما کادر فنی نتوانست بازیکنان را از نظر شرایط روانی آماده کند؛ زیرا تمرکز روانی مهم ترین نکته قبل از داربی است. این روش استقلال که دقایق پایانی دفاع وسط می فرستد جلو اشتباه است. اگر به تیم آلمان توجه کنید همیشه با یک سیستم بازی می کند. امیر قلعه نویی باید در استقلال بماند و ثابت کند که بهترین مربی ایران است، اگر توانایی آن را دارد.