آرشیو سه‌شنبه ۴ آذر ۱۳۹۳، شماره ۴۱۲۹
حوادث
۱۹

دستگیری جاعل حرفه ای قبل از زمین خواری

مرد جاعل که پس از دریافت دستمزد میلیونی، مدارک جعلی را از طریق پیک برای مشتریانش می فرستاد، قبل از زمین خواری در تهران دستگیر شد.

به گزارش جام جم، هفته گذشته کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان خنداب استان مرکزی با گزارش مردمی متوجه شدند مردی به نام وحید در زمینه جعل فعالیت دارد و با این کار به کلاهبرداری های کلانی دست زده است.

با تشکیل پرونده قضایی، تحقیقات پلیس برای بررسی این موضوع آغاز شد، اما همزمان با این تجسس ها متهم که پلیس را در یک قدمی خود می دید، از مخفیگاهش گریخت. تحقیقات پلیسی برای دستگیری متهم ادامه داشت تا این که ماموران متوجه شدند، متهم به تهران رفته و اقدامات مجرمانه خود را از سرگرفته است.

ماموران با کشف این سرنخ، مخفیگاه جدید او را شناسایی کرده و با هماهنگی قضایی متهم را دستگیر کردند. در بازرسی خانه او نیز تعدادی مدارک جعلی از جمله شناسنامه، کارت پایان خدمت و گواهینامه رانندگی کشف شد.

مرد جاعل هم در بازجویی ها گفت: در اطراف مراکز خدمات پلیس، تعلیم رانندگی و نظام وظیفه پرسه می زدم و افرادی را که نیاز به مدارک جعلی داشتند، شناسایی می کردم. سپس با اغفال این افراد، مبالغی از یک تا چهار میلیون تومان از آنها گرفته و چند روز بعد مدارک جعلی را از طریق پیک به در خانه هایشان ارسال می کردم. متهم ادامه داد: در مدت کوتاهی که در تهران بودم، توانستم برای چند قطعه زمین که متعلق به یکی از اداره های دولتی این شهر بود نیز سندسازی کنم که قبل از فروش آنها دستگیر شدم.

سرهنگ جعفر شمس بیرانوند، فرمانده انتظامی شهرستان خنداب در این باره به جام جم گفت: با اعتراف مرد جاعل، برای او قرار قانونی صادر شد و تحقیقات تکمیلی از وی ادامه دارد.