آرشیو سه‌شنبه ۴ آذر ۱۳۹۳، شماره ۴۱۲۹
جهان
۶

جزئیاتی تازه از شلیک پلیس آمریکا به پسر 12 ساله

در پی کشته شدن یک پسر دوازده ساله آمریکایی در شهر کلیولند توسط دو نیروی پلیس این کشور، پدر نوجوان مقتول افسران یادشده را به سبب اقداماتشان بشدت محکوم کرد.

به گزارش تسنیم، گرگوری هندرسون که پسر وی تامیر رایس یکشنبه شب و پس از انتقال به بیمارستان جان باخت، در سخنانی با چشمانی اشک آلود گفت: چه کسی فکر می کرد که وی به این زودی از بین ما برود، او سال های زیادی را پیش رو داشت. وی که 12 سال بیش نداشت، حتی نمی دانست که در حال انجام چه کاری است، اما افسران پلیس می دانستند که چه کاری می کنند.

در واقعه مورد نظر، نیروهای پلیس در حالی که یک تفنگ اسباب بازی در دستان تامیر بوده است، وی را هدف گرفته به او شلیک کردند. در این ماجرا یک فرد حاضر در محل حادثه که به مرکز فوریت های پلیس برای حضور آنها در محل زنگ زده بود به مامور گفته بود: ما در پارک نشسته ایم... اینجا پسری است که تفنگی در دست دارد، هرچند احتمالاتفنگ اسباب بازی است اما آن را به طرف همه نشانه می گیرد.

چند دقیقه پس از تماس بود که افسران پلیس در صحنه حاضر شدند، آنها ظاهرا متوجه شدند که تامیر تفنگ خود را از روی میز برداشت و در کمربند خود جا داد. به گفته یکی از افسران، پس از آن بود که پلیس از وی خواست تا دستان خود را بالای سرش قرار دهد، اما این پسربچه دستان خود را به طرف کمربند خود برده تفنگ خود را بیرون کشید. با وجود این که در تماس گرفته شده با مرکز فوریت های پلیس اعلام شده بود تفنگ احتمالاغیرواقعی و اسباب بازی است، اما افسران به سوی تامیر شلیک کردند و دست کم یکی از گلوله ها به شکم وی برخورد کرد. هرچند پس از شلیک به سوی تامیر، او را به مرکزی پزشکی منتقل کردند اما شرایط تامیر طی شب وخیم شد و سرانجام جان سپرد.