آرشیو سه‌شنبه ۴ آذر ۱۳۹۳، شماره ۲۱۷۱
حوادث
۸

پنج قاره

کشف اجساد قربانیان «اتوبوس مرگ»

بی بی سی: اجساد 47سرنشین اتوبوس حادثه دیده در یکی از مناطق غربی نپال کشف شد. این اتوبوس روز پنجشنبه گذشته در جاده ای کوهستانی از مسیر منحرف شد و به رودخانه ای سقوط کرد.

نیروهای امدادونجات نپال پس از وقوع این حادثه به محل اعزام شدند اما عملیات امداد و کمک رسانی به سرنشینان اتوبوس به دلیل دورافتاده بودن محل حادثه و نامناسب بودن وضعیت جوی متوقف شده بود. 10نفر از سرنشینان این اتوبوس توانستند با شناکردن خود را به محلی امن برسانند و پس از آن به بیمارستان منتقل شدند. اجساد 47کشته این حادثه بعد از جست وجوهای گسترده پیدا شد.

نجات نوزاد 6روزه از فاضلاب پس از 5روز

ایرنا: مادر 30ساله استرالیایی که کودک تازه متولدشده خود را در کانال فاضلاب رها کرده بود، دستگیر شد. دودوچرخه سوار روز یکشنبه هنگام رکابزنی در حومه سیدنی این نوزاد پیچیده شده در پتوی بیمارستان را در حالی که در کانال فاضلاب به عمق 5/2متر قرار داشت و گریه می کرد، پیدا کردند. پلیس استرالیا معتقد است مادر این نوزاد وی را از دریچه کوچک فاضلاب داخل کانال انداخته است. پلیس، مادر این نوزاد را دستگیر کرده و می گوید معلوم نیست این کودک چگونه طی پنج روز بدون آب و غذا جان سالم به در برده است.

نجات بیش از 800مهاجر

رویترز: بیش از 800مهاجر در سواحل ایتالیا و شمال قبرس نجات داده شدند.

گارد ساحلی ایتالیا اعلام کرد بیش از 600مهاجر را در آب های مدیترانه بین جزیره «سیسیل» و شمال آفریقا نجات داده و عملیاتی را برای یافتن مردی که گمان می رود در این سفر غرق شده آغاز کرده است.

در شرق این منطقه نیز 270مهاجر که موتور قایق آنها از کار افتاده بود نزدیک سواحل منطقه ترک نشین شمال قبرس نجات داده شدند.