آرشیو چهارشنبه ۵ آذر ۱۳۹۳، شماره ۲۰۹۳۰
شهرستان ها
۷

دادستان پردیس خبر داد: تخریب 53 مورد ساخت و ساز غیرمجاز در جاجرود

دادستان شهرستان پردیس از تخریب 53 مورد ساخت و ساز غیرمجاز در بستر رودخانه جاجرود خبر داد.

حیدر فتاحی افزود: در اجرای حکم تخریب ویلاهای بستر رودخانه جاجرود براساس دستور مقام قضایی نسبت به تخریب و قلع و قمع املاکی که به صورت غیرمجاز در بستر رودخانه ساخته شده بود، اقدام شد.وی گفت: هشت باب ویلاو در کنار آن سه زمین محصور شده با دستور مقام قضایی تخریب شد.

دادستان شهرستان پردیس اظهارکرد: احکام تخریبی دیگری نیز وجود دارد و با توجه به برنامه ریزی هایی که دادستانی ترتیب داده، در موعد مقرر نسبت به تخریب سایر اماکنی که به صورت غیرمجاز ساخته شده اند. اقدام می شود.وی گفت: این ساخت وسازها مربوط به امسال نیست و در سال های گذشته صورت گرفته است.

فتاحی با اشاره به اینکه برخی از این ساخت وسازها به صورت غیرمجاز انجام شده است، افزود: در پاره ای از موارد، دهیاری و بخشداری تخلفاتی انجام و بدون اخذ مجوز قانونی از مبادی ذی ربط اجازه ساخت و ساز به این افراد داده اند.

وی ادامه داد: در بستر رودخانه هرگونه ساخت و ساز باید با مجوز سازمان امور آب باشد و این سازمان با طرح موضوع در کمیسیون مربوط نسبت به صدور مجوز اقدام می کند.

دادستان شهرستان پردیس با اشاره به اینکه هیچ فردی اجازه ساخت وساز در بستر رودخانه را ندارد، گفت: وظیفه دستگاه قضایی، حفاظت و صیانت از منابع طبیعی و خدادادی و از آن مهم تر، اجرای قانون است.وی از تخریب 53 مورد ساخت و ساز در بستر رودخانه جاجرود در آینده خبرداد.