آرشیو چهارشنبه ۵ آذر ۱۳۹۳، شماره ۲۰۹۳۰
ورزشی - اخبار کشور
۹

اخبار ورزش جهان

*قرعه کشی جام ملت های آمریکای جنوبی (کوپاآمه ریکا) برگزار شد و تیم های راه یافته به این جام در سه گروه چهار تیمی قرار گرفتند. بر اساس این قرعه آرژانتین، نایب قهرمان جام جهانی در گروه B با اروگوئه، مدافع عنوان قهرمانی جامائیکا و پاراگوئه همگروه شده که سخت ترین گروه این دوره از رقابت هاست. قرعه کشی کامل این رقابت ها به این شرح است: گروه A: شیلی، اکوادور، مکزیک و بولیوی. گروه B: اروگوئه، آرژانتین، پاراگوئه و جامائیکا. گروه C: کلمبیا، برزیل، ونزوئلاو پرو. جام ملت های آمریکای جنوبی سال 2015 در کشور شیلی برگزار خواهد شد.

* قطر یک میلیون دلار به پروژه تحقیقاتی آژانس جهانی ضد دوپینگ (WADA) کمک کرد. شش کشور دیگر نیز در تامین بودجه این پروژه همکاری داشته اند. قطر که انتخابش به عنوان میزبان جام جهانی 2020 بسیار پر بحث بود، هفتمین کشوری است که برای تحقیقات جدید WADA سرمایه گذاری می کند. این سرمایه گذاری بودجه WADA برای انجام این تحقیق را به 20 میلیون دلار نزدیک کرده است. IOC متعهد شده است که 10 میلیون دلار برای این تحقیقات سرمایه گذاری کند، هفت کشور چین، آمریکا، ترکیه، عربستان، کره جنوبی، نیوزیلند و قطر نیز به همراه هم حدود 10 میلیون دلار بودجه در اختیار WADA قرار می دهند. ساختار WADA به شکلی است که 50 درصد بودجه آن از IOC و 50 درصد از بودجه دولتی کشورها تامین می شود.

* پله ستاره اسبق فوتبال برزیل 9 روز بعد از مرخص شدن از بیمارستان یکبار دیگر به مرکز درمانی بازگردانده شد.

* طبق بررسی‎های انجام شده از سوی یک موسسه مطالعات ورزشی، هواداران منچستر یونایتد به عنوان شلوغ ترین هواداران فوتبال در لیگ برتر معرفی شدند.