آرشیو چهارشنبه ۵ آذر ۱۳۹۳، شماره ۲۰۹۳۰
حوادث - اخبار کشور
۱۱

سیل مرد 40 ساله گیلانی را با خود برد

بخشدار کلاچای شهرستان رودسر از سقوط مردی 40 ساله به داخل رودخانه «پلرود» این بخش خبرداد.

رحیم آباد رودسر- خبرنگار کیهان:

«هادی کوچکی» با اعلام این خبر اظهار داشت: این عابر پیاده که ساکن روستای «زنگول بره» از توابع دهستان ماچیان کلاچای بود به رغم بسته بودن پل آب نمای این شهرستان بعلت طغیان رودخانه پلرود، اقدام به عبور از روی این پل کرد که متاسفانه شدت جریان آب عبوری از روی پل باعث سقوط وی در رودخانه پلرود شد.

وی اضافه کرد: هنوز جسد این مرد 40 ساله پیدا نشده و جست وجو همچنان ادامه دارد.

سیدابراهیم هاشمی بیشترین عامل آبگرفتگی در شهرها و روستاها را وجود زباله و ریختن نخاله های زائد در حاشیه یا بستر رودخانه، انهار وتجاوز به حریم آنها در بحث ساخت وساز دانست. فرماندار رامسر نیز گفت: در چند روز اخیر 180 میلی متر باران در این شهرستان باریده و سبب آبگرفتگی معابر عمومی و خیابان ها شده است. سروری افزود: این آبگرفتگی باعث تعطیلی مدارس شد و بسیاری از راه های ارتباطی این شهرستان با روستاهای تابعه را مسدود ساخت.

به گزارش خبرنگار کیهان از تبریز، مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی با اشاره به ورود سامانه بارشی و کاهش دما در استان گفت: با توجه به بارش شدید برف و برودت هوا در شهرهای ورزقان و خاروانا مدارس این شهرها دیروز تعطیل شد.

همچنین بارش شدید باران سبب آبگرفتگی معابر عمومی و تعطیلی مدارس سوسنگرد شد. مدیر کل مدیریت بحران استان مازندران با اشاره به بارندگی های شدید در این استان گفت: در اثر این بارندگی پل های مازوبن، توشکن، کنار رود، توسکاکله، سرفضلی آباد، مارز و لنگه سر تنکابن 30 تا 100درصد تخریب شده اند.