آرشیو چهارشنبه ۵ آذر ۱۳۹۳، شماره ۴۱۳۰
صفحه اول
۱

جلسه رای اعتماد به گزینه پیشنهادی دولت برای وزارت علوم امروز برگزار می شود

چراغ سبز مجلس به فرهادی

پس از ناکامی نیلی احمدآبادی و دانش آشتیانی، دو گزینه معرفی شده از سوی رئیس جمهور برای نشستن بر کرسی وزارت علوم که از زمان استیضاح رضا فرجی دانا خالی مانده است، امروز فرهادی در جلسه علنی مجلس شانس خود را برای اخذ رای اعتماد از نماینده ها می آزماید.

به گزارش جام جم، خبرهای منتشر شده از نمایندگان مردم در خانه ملت، نشان از آن دارد که احتمالاگزینه جدید پیشنهادی می تواند به سرپرستی نجفی بر وزارت علوم پایان دهد. در همین رابطه مجید انصاری معاون پارلمانی رئیس جمهور به ایسنا گفته است که ارزیابی ما از فضای عمومی مجلس و نمایندگان محترم نسبت به آقای دکتر فرهادی به عنوان وزیر پیشنهادی علوم مثبت است.

او خاطرنشان کرده که «طی جلساتی که در چند روز گذشته آقای فرهادی با نمایندگان محترم برخی از کمیسیون ها و رئیس و اعضای هیات رئیسه مجلس داشتند در مجموع این ملاقات ها و مذاکرات بسیار مثبت بوده است. امیدواریم دکتر فرهادی با رای خوبی برای وزارت علوم انتخاب شود و تکلیف این وزارتخانه روشن شود.»

همچنین نعیمی، سخنگوی فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت از برگزاری جلسه دو فراکسیون اصولگرای مجلس با حضور وزیر پیشنهادی علوم خبر داد و گفت: نظر اکثریت اعضای دو فراکسیون مبنی بر رای اعتماد به وزیر پیشنهادی مثبت است. محمدرضا باهنر، نایب رئیس مجلس هم دیروز در نشستی خبری، با اشاره به رای عدم اعتماد مجلس به وزیران قبلی پیشنهادی گفت: مجلس به این حس رسیده بود که همه این افراد کپی هم هستند اما با معرفی آقای فرهادی این دور باطل و خسته کننده به پایان رسیده است. آقای فرهادی نیروی متعهد و دارای سابقه کلان در وزارت بویژه وزارت بهداشت و علوم است و با وی مشکلی نداریم.

در ادامه حمایت ها از تازه ترین گزینه پیشنهادی روحانی، حسن ابوترابی فرد، نایب رئیس اول مجلس هم با بیان این که وزیر پیشنهادی علوم تعامل مناسبی با نمایندگان مجلس داشته است، افزود: هیات رئیسه مجلس از آقای فرهادی برای کسب رای اعتماد مجلس حمایت خواهد کرد. وی به میزان گفت: گزارش های رسیده از کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نشان می دهد که وزیر پیشنهادی علوم از مجلس رای اعتماد می گیرد.

همچنین محمد فرهادی وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری، در واکنش به برخی حساسیت های نمایندگان درباره وقایع سال 88 به سایت «خانه ملت» گفت: در خصوص برخورد با فتنه، خط قرمز ما خط قرمز ولایت است.