آرشیو چهارشنبه ۵ آذر ۱۳۹۳، شماره ۴۱۳۰
اقتصاد
۴

وزیر ارتباطات ورود ویروس «رین» به کشور را تکذیب کرد

وزیر ارتباطات ورود ویروسی به نام «رین» به شبکه ارتباطی کشور را تکذیب کرد و گفت: خبری از این ویروس تاکنون به ما نداده اند که مبنی بر وارد شدن آن به سیستم های ارتباطی داخل کشور باشد.

به گزارش تسنیم، یک شرکت امنیتی در گزارشی اعلام کرده اخیرا یک جاسوس سایبری را کشف کرده که پیچیده ترین نمونه تاکنون بوده و به نظر یک دولت قوی پشت آن قرار گرفته است.

طبق گزارش این شرکت، این جاسوس از سال 2008 فعال بوده و ایران یکی از اهداف اصلی آن بوده است.

نام این جاسوس سایبری «رین» عنوان شده است و از سال 2008 از آن برای جاسوسی و به دست آوردن اطلاعات در حجم و گستره وسیع، از دولت ها تا افراد عادی استفاده شده است. در همین حال محمود واعظی در پاسخ به پرسشی مبنی بر این که آیا تا به حال گزارشی از خرابکاری های این ویروس(رین) داشته اید، اظهار کرد: از سال گذشته کار خود را روی موضوع امنیت شبکه آغاز کردیم و 32 ماه پیش مرکزی را تحت عنوان اس. او.سی در منطقه امام خمینی راه اندازی کردیم و این مرکز بیست وچهار ساعته تعداد زیادی از ویروس ها را شناسایی کرده و جلوی آنها را می گیرد.

وی افزود: خبری مبنی بر وارد شدن این ویروس که نامش رین است به سیستم های ارتباطی داخل کشور تاکنون به ما نداده اند. وی گفت: ویروس هایی که علیه کشور نشر داده می شوند باید از قدرت بالایی برخوردار باشند تا بتوانند از مرکز امنیت ما گذر کنند.