آرشیو چهارشنبه ۵ آذر ۱۳۹۳، شماره ۴۱۳۰
حوادث
۱۹

محاکمه مرد طلاساز به اتهام جنایت

مرد جوانی که زن معتادی را با انگیزه نامعلوم به قتل رسانده بود، دیروز در شعبه 113 دادگاه کیفری استان تهران محاکمه شد.

چندی پیش پلیس در جریان کشف جسد زن جوانی در یکی از خیابان های تهرانپارس قرار گرفت و با حضور در محل، به تحقیق در این رابطه پرداخت.

تحقیقات نشان می داد این زن خفه شده است. در ادامه تجسس ها هویت این زن به نام سمیه از سوی ماموران کشف شد و کارآگاهان جنایی در نهایت موفق به شناسایی قاتل شدند.

مرد جوان پس از دستگیری با اعتراف به قتل این زن، به پلیس گفت: من با این زن در خیابان آشنا شدم. روز حادثه در حالی که زن و بچه ام در خانه نبودند، او را به خانه ام بردم. پس از این که با هم مواد کشیدیم، ناگهان دیدم او بالای سرم ایستاده و با بند مانتویش می خواهد مرا خفه کند. اما من اجازه این کار را به او ندادم و با هم درگیر شدیم و در نهایت خودم با همان بند او را خفه کردم.

پس از اعترافات متهم به قتل و باز سازی صحنه جنایت او روانه زندان شد و پرونده قضایی عامل جنایت با صدور کیفر خواست به شعبه 113 دادگاه کیفری استان تهران ارسال شد.

روز گذشته متهم به قتل برای محاکمه از زندان به شعبه فوق منتقل شد.

ابتدای جلسه دادگاه نماینده دادستان تهران به تشریح جزئیات این پرونده پرداخت و برای متهم درخواست مجازات قانونی کرد. سپس اولیای دم در جایگاه مخصوص ایستادند و برای مرد قاتل تقاضای قصاص کردند.

با ثبت خواسته خانواده مقتول، متهم به قتل درجایگاه قرار گرفت و به دفاع از خود پرداخت.

متهم به قتل در دفاع از خود گفت: من قصد کشتن او را نداشتم. اول او می خواست مرا به قتل برساند و فکر می کنم به دلیل این که من طلاساز هستم، می خواست از من دزدی کند و با انگیزه سرقت، قصد کشتنم را داشت. اشتباه کرده ام و از اولیای دم می خواهم مرا ببخشند.

با اخذ آخرین دفاع از متهم او با تجدید قرار قانونی روانه زندان شد سپس قاضی شعبه 113 داد گاه کیفری استان تهران همراه 4 قاضی مستشار این شعبه وارد شور شدند تا بزودی حکم نهایی را در خصوص این پرونده صادر کنند/ باشگاه خبرنگاران