آرشیو چهارشنبه ۵ آذر ۱۳۹۳، شماره ۴۱۳۰
جامعه
۱۷

کارخانه های آرایشی و بهداشتی رتبه بندی می شوند

معاون اداره کل فرآورده های آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو گفت: طرح درجه بندی کارخانه های آرایشی و بهداشتی با هدف ارتقای محصولات آرایشی و بهداشتی صورت می گیرد.

به گزارش مهر، مصطفی اسماعیلی افزود: براساس اطلاعاتی که از این ارزشیابی در دسترس ما قرار می گیرد، می توانیم در سال 94 برای ارتقای کارخانه های آرایشی و بهداشتی سراسر کشور برنامه ریزی داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: در این چک لیست ارزشیابی، کارخانجات براساس امتیاز در چهار درجه A، B، C و D قرار می گیرند و واحدهایی که امتیاز بالایی داشته باشند، تسهیلاتی ویژه دریافت می کنند.

اسماعیلی تاکید کرد: این تسهیلات درخصوص تفاهم نامه ای است که با گمرکات کشور انجام شده و شامل اجازه ترخیص مواد اولیه مورد نیاز در پروانه های ساخت به این کارخانه هاست.

این مقام مسئول عنوان کرد: از دیگر تسهیلات می توان به صدور گواهی بهداشت با سربرگ واحد تولیدی جهت صادرات است که باید به تائید معاونت غذا و داروی دانشگاه ناظر برسد، اشاره کرد.

اسماعیلی تاکید کرد: کارخانه هایی که در گروه A و B قرار می گیرند، مدت زمان پروانه های صادره آنها افزایش می یابد و تعداد بازرسی ها در طول سال و از سوی کارشناسان معاونت های غذا و دارو نیز کمتر خواهد شد.