آرشیو چهارشنبه ۵ آذر ۱۳۹۳، شماره ۴۱۳۰
جامعه
۱۷

اجرای کشوری طرح کاهش طلاق از هفته آینده

رئیس سازمان بهزیستی کشور از اجرای طرح سراسری پیشگیری و کاهش طلاق طی هفته آینده خبر داد و گفت: تدوین سند جامع سالمندی در محورهای مختلف به اتمام رسید و پس از تصویب شورای ملی سالمندان اجرایی می شود.

به گزارش مهر، همایون هاشمی افزود: طرح کاهش طلاق به صورت آزمایشی سال گذشته در استان یزد اجرا شد به طوری که باعث رضایت زوجین و کاهش 50 درصدی آمار طلاق شد. وی تاکید کرد: بر همین اساس قصد داریم طرح جامع مداخله در حوزه کاهش طلاق و پیشگیری از آن را تا پایان آذر در همه استان ها و شهرستان های کشور اجرایی کنیم.

رئیس سازمان بهزیستی در مورد تدوین پیش نویس سند ملی سالمندان نیز یادآور شد: تدوین نهایی این سند با همکاری دستگاه های مرتبط و سازمان ملل و تشکل های غیردولتی در حوزه بین الملل انجام شد و این سند آماده برای ارائه و رونمایی در شورای ملی سالمندان است.

وی با اشاره به این که این سند جامع منزلت سالمندان با افق چشم انداز است، بیان کرد: بخش پزشکی مبحث کوچکی از موضوع سالمندی است که در این سند دیده شده است.

به گفته هاشمی، دبیرخانه دائم شورای ملی سالمندان که در سازمان بهزیستی است، تدوین نهایی پیش نویس را انجام داده و بخش های اجتماعی، منزلت، پیشگیری از بیماری های سالمندان، آگاه سازی و ایجاد زیرساخت های مناسب برای این افراد در سند جامع سالمندان در نظر گرفته شده است. رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به این که تاکنون سند جامعی در حوزه سالمندان نداشتیم، ادامه داد: یک سند ناقص در گذشته برای سالمندان وجود داشت و سندی نیز درباره مباحث پزشکی سالمندان از سوی وزارت بهداشت تعیین شده بود و به همین دلیل بعد از دو سال کار کارشناسی از سوی استادان دانشگاه و اعضای هیات علمی سند جامع سالمندان تدوین شد که بسیار فراگیر است.