آرشیو پنجشنبه ۶ آذر ۱۳۹۳، شماره ۵۸۰۳
رویداد
۲
حاشیه

حاشیه های جلسه رای اعتماد به فرهادی

رئیس جمهوری دیروز ساعت 30/8 با استقبال محمدرضا باهنر نایب رئیس مجلس وارد مجلس شد. اسحاق جهانگیری معاون اول، محمد نهاوندیان رئیس دفتر رئیس جمهوری، مجید انصاری معاون پارلمانی رئیس جمهوری، حسین فریدون، دستیار ارشد رئیس جمهوری، حسین دهقان وزیر دفاع، حجت الاسلام علوی وزیر اطلاعات، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری، محمد علی نجفی سرپرست وزارت علوم، علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش، قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت و محمدرضا صادق مشاور رسانه ای رئیس جمهوری، حجت الاسلام روحانی و دکتر فرهادی وزیر پیشنهادی را همراهی کردند.

رئیس جمهوری در سخنان خود به انتخابات ریاست جمهوری سال 92 اشاره کرد و گفت: در انتخابات پیشین ریاست جمهوری گفتمانی مورد تایید مردم قرار گرفته که اختلافش با نفر بعدی سه برابر و 13 میلیون رای است که نشان می دهد این افکار و گفتمان مورد تایید قاطع مردم است. در این هنگام همهمه ای در بین برخی نمایندگان مجلس به نشانه اعتراض ایجاد شد.

الیاس نادران به هنگام نطق حمایتی خود از وزیر پیشنهادی با بیان اینکه شوخی با آقای مطهری می کند گفت: آقای مطهری در قالب مخالفت با دکتر فرهادی با مجلس مخالفت کرد، ایشان خواست نامه ای از فتنه گران را بخواند که خواند، امیدواریم ایشان هم هدایت شوند و با مجلس همکاری کنند. نادران همچنین گفت که مجلس هیچگاه بابت رای اعتماد و استیضاح مطالبه ای نداشته است. این بخش سخنان وی با احسنت گفتن های دوستان نماینده اش روبه رو شد.

سید مهدی هاشمی هم در موافقت با وزیر پیشنهادی و در پاسخ به نطق علی مطهری گفت که اگر مجلس بخواهد معامله ای بکند با خود روسای جمهوری معامله می کند نه با وزرا. این سخن هاشمی هم با استقبال طیفی از نمایندگان روبه رو شد.

وقتی نوبت به سخنان وزیر پیشنهادی رسید و فرهادی پشت تریبون قرار گرفت، عمران علیمحمدی نماینده ایلام چفیه ای را به گردن او انداخت و با صدای بلند گفت برای سلامتی رهبر انقلاب صلوات. نمایندگان صلوات فرستادند و این چفیه تا انتها در گردن فرهادی ماند.

در بین وزرای حاضر در مجلس قاضی زاده هاشمی بیش از دیگران محل رجوع نمایندگان بود، حتی زمانی که سخنان موافق و مخالف تمام شده بود و اعضای دولت از صحن علنی خارج شده بودند، او با نمایندگان خوش و بش می کرد.