آرشیو پنجشنبه ۶ آذر ۱۳۹۳، شماره ۵۸۰۳
صفحه آخر
۲۴

مجید سرسنگی مطرح کرد:فعالیت های هنری حرکت رو به جلو دارند

مجید سرسنگی مدیرعامل خانه هنرمندان ایران در سخنانی ضمن تشریح وضعیت این مرکز فرهنگی نکاتی درباره شیوه مدیریت فرهنگی و هنری در کشور ارائه کرد. سرسنگی درباره شرایط فعلی تئاتر و مدیریت آن در بدنه وزارت ارشاد دولت یازدهم، متذکر شد: معتقدم هر مسئولی که می آید وقتی وعده ای می دهد، باید حقایق را بسنجد. در اوایل آغاز به کار دولت یازدهم، شعارها تند بوده و مبتنی بر واقعیت ها نبودند.

وی افزود: من هنوز امیدوارم که وضعیت هنر بهتر شود؛ ما حرکت رو به جلو داریم ولی این حرکت کند است و به همین خاطر دیده نمی شود.

مدیرعامل خانه هنرمندان از توافق خود با برگزار کنندگان برنامه سینمایی «هنر و تجربه» برای تجهیز سینماتک خانه هنرمندان خبر داد و گفت: «ما به این عزیزان گفتیم که به جای پرداخت تمام مبلغ قرارداد تنها بخشی از آن را به ما پرداخت کنند و در ازای این کار، سینماتک خانه هنرمندان را تجهیز کنند.»

مدیرعامل خانه هنرمندان ایران و رئیس اسبق سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران در ادامه سخنان خود درباره پراکنده کاری و موازی کاری در بخش های مختلف شهرداری تهران، یادآور شد: «شهرداری باید تکلیف خود را در خصوص اینکه مرجع اش برای فعالیت های هنری کیست، روشن کند.

شهرداری نباید تنها به ساخت سالن بسنده کند بلکه وظیفه ای هم در قبال توسعه فرهنگ و هنر باید داشته باشد.» وی متذکر شد: «وقتی مرجع فعالیت های فرهنگی و هنری مشخص نباشد، فیلمی را که وزارت ارشاد مجوزش را صادر کرده، فلان سینما یا فلان نهاد اکران نمی کند.»

سرسنگی درباره تاثیراتی که تعطیلی مراکز موسیقی سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران به همراه دارد، تصریح کرد: «اگر ما مدیریت نکنیم، مدیریت مان خواهند کرد و اگر ما برنامه نداشته باشیم، برایمان برنامه خواهند ریخت. تعطیلی مراکز در نهاد شهرداری که مردم به آن اعتماد دارند، تاثیر خوبی نخواهد داشت. با پاک کردن صورت مساله به جایی نمی رسیم.»

وی افزود: «نمی شود مسئول بخشی از فرهنگ و هنر باشیم و بخشی از فرهنگ و هنر را پاک کنیم و بخشی از نیاز فرهنگی و هنری جامعه را خط بزنیم.»

مدیرعامل خانه هنرمندان ایران افزود: «ما پیرو ولایت فقیه هستیم، در جنگ حضور داشته ایم و قلب مان برای انقلاب می تپد.»