آرشیو پنجشنبه ۶ آذر ۱۳۹۳، شماره ۵۸۰۳
صفحه آخر
۲۴

خبر کوتاه

درگذشت عظیم جوانروح فیلمبردار باسابقه سینما و تلویزیون

محمود فلاح از درگذشت عظیم جوانروح فیلمبردار باسابقه سینما و تلویزیون شب گذشته در بیمارستان لاله خبر داد و اعلام کرد برای برگزاری مراسم تشییع پیکر او منتظر هستند تا خانواده اش از خارج از کشور به ایران بیایند. محمود فلاح تهیه کننده سینما و تلویزیون با تایید خبر درگذشت عظیم جوانروح فیلمبردار باسابقه سینما و تلویزیون ایران به مهر گفت: همانطور که قبلا هم صحبت کرده بودیم، جوانروح شرایط خوبی نداشت و بعد از جراحی قلب باز، ریه او آب آورد و در آخرین مراجعه ای که به پزشک داشتیم، مشخص شد که سرطان روده دارد. وی افزود: مرحله شیمی درمانی او بلافاصله آغاز شد اما متاسفانه این مرحله جواب نداد و سه شنبه شب چهارم آذر بر اثر سرطان روده درگذشت. وی در بیمارستان لاله تهران بستری بود و همانجا هم فوت کرد.

شکسپیر و کشف نخستین مجموعه آثارش

نخستین مجموعه از آثار نادر و ارزشمند ویلیام شکسپیر در کتابخانه فرانسه کشف شد. «رمی کوردونیه» نخستین مجموعه از آثار نادر و ارزشمند «ویلیام شکسپیر» را در کتابخانه ای در شمال فرانسه کشف کرد. این مجموعه اثر که 200 سال است در کتابخانه ای در شمال فرانسه وجود داشته توسط نویسنده ای که در کتابخانه در جست و جوی کتابی تحت عنوان آنگلوساکسون بود کشف شد.

این کتاب شکسپیر بشدت آسیب دیده بود و این نویسنده آن را جهت شناسایی دقیق تر نزد پروفسور «اریک راسموسن» از دانشگاه نوادا در رینو برد که در آنجا نیز مورد تایید پروفسور قرار گرفت. حدود 30 صفحه از این کتاب از بین رفته است. به نقل از مسئول کتابخانه بزودی تصاویر دیجیتالی این کتاب در وب سایت این کتابخانه نمایش داده می شود.