آرشیو شنبه ۸ آذر ۱۳۹۳، شماره ۲۰۹۳۲
حوادث - اخبار کشور
۱۱

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی: نباید بار مالی افزایش تعرفه ها به دوش مردم بیفتد

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی تاکید کرد: لازمه مقابله با دریافت زیرمیزی این است که بار مالی ناشی از افزایش تعرفه ها به هیچ وجه به دوش مردم نیفتد.

محمد رئیس زاده در مورد اصلاح تعرفه های پزشکی و افزایش آنها گفت: تعرفه های قبلی واقعا غیرواقعی بود و وقتی که تعرفه غیرواقعی وجود داشته باشد نمی توان با تکیه بر آن مانع خلاف قانون شد.

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی خاطرنشان کرد: لازمه کار برای به ثمر نشستن مقابله با پدیده زیرمیزی این است که اولا جلوی دریافت هرگونه دریافت های غیر متعارف گرفته شود و ثانیا بار مالی ناشی از اصلاح تعرفه ها به هیچ وجه به دوش مردم نیفتد.

به گفته وی غیرواقعی بودن تعرفه ها یک نوع بی نظمی در بحث تعرفه های پزشکی در کشور بوجود آورده بود که وجه غالب آن به صورت زیرمیزی خود را نشان می داد اما وجه دیگری وجود داشته که حجم و تاثیرش بیش از زیرمیزی است.

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی تاکید کرد: سیستم های نظارتی وقتی خودشان می دانستند که تعرفه ها غیرواقعی است به پزشک حرفی نمی زدند چون انتهای ماجرا این بود که پزشک می گفت برای 2000 تومان به اتاق عمل نمی روم و این یعنی عدم وجود قانون.

رئیس زاده یادآور شد: اکنون این مبلغ 10 برابر شده و به جای 2000 تومان 20 هزار تومان به پزشک پرداخت می شود و از آنجایی که این عدد منطقی است سیستم نظارتی نیز می تواند به پزشک بگوید که مجبور به انجام عمل تخلیه آبسه هستید بدون دریافت یک ریال زیرمیزی، در غیر اینصورت پروانه طبابت تو باطل می شود.