آرشیو شنبه ۸ آذر ۱۳۹۳، شماره ۵۸۰۴
ورزش
۲۲

ورزش جهان

حذف صلیب از لوگوی رئال

رئال مادرید به احترام مسلمانان جهان، علامت صلیب را از روی لوگوی خود حذف کرد. این باشگاه معروف و پرسابقه اسپانیایی در سال های اخیر همکاری اقتصادی محسوسی را با برخی سازمان ها و کشورهای عربی شامل بانک ابوظبی برقرار کرده و اقدام فوق، قدمی در همین راه و بسط همکاری با کشورهای مسلمان و عربی به حساب می آید.

په له: حالم خوب است، نگران نباشید

په له سلطان ابدی فوتبال جهان که به سبب عفونت کلیه در بیمارستانی در شهر سائوپائولوی برزیل بستری و حالش وخیم توصیف شده بود، دیروز با انتشار بیانیه ای متذکر شد حالش خوب شده و جایی برای نگرانی نیست و بزودی مرخص خواهد شد. مروارید سیاه فوتبال برزیل فاصله کمی تا 75 ساله شدن دارد.

زلاتان: من خدای فوتبالم!

زلاتان ابراهیموویچ مهاجم مشهور فوتبال سوئد با انتخاب بهترین بازیکنان تاریخ این ورزش در پست های 11 گانه، خودش را نیز در ترکیب تیم منتخب قرار داد و به خود لقب «خدای فوتبال» داد! سایر افراد انتخابی وی بوفون، تورام، تیاگو سیلوا، کاناوارو، مکس ول، اینی یستا، ژاوی، ویه را، ندود و مسی هستند.

یک ماه حبس برای بازیکن خشن برزیل

براندائو مدافع برزیلی تیم فوتبال باستیا به سبب درگیری فیزیکی خونین با هموطنش تیاگو موتا که عضو پاری سن ژرمن است طی مسابقه یک ماه پیش دو تیم در لیگ فرانسه به یک ماه حبس محکوم شد. طی این تقابل براندائو با سر به صورت موتا کوبید و بینی وی را شکست و او نیز به مراجع قضایی شکایت کرد.

صعود ناپولی و تاتنهام در لیگ اروپا

در ادامه مسابقات مرحله گروهی فوتبال «لیگ اروپا» که پنجشنبه شب برگزار شد، تیم های ناپولی و تاتنهام به مرحله حذفی راه یافتند. ناپولی ایتالیا با یک تساوی بدون گل برابر اسپارتاک در سرمای شدید شهر مسکو به مقصود رسید و تاتنهام نیز 0-1 پارتیزان صربستان را برد.

اخراج پراندلی از گالاتاسرای

چزاره پراندلی که پس از اتمام جام جهانی امسال از هدایت تیم فوتبال ایتالیا کنار کشیده و سرمربی گالاتاسرای شده بود، به سبب کسب نتایجی ضعیف در این تیم ترکیه ای روز گذشته از این سمت برکنار شد.