آرشیو یکشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۳، شماره ۵۸۱۶
ورزشی
۲۲
گزارش

پیکان باخت و صدرنشین ماند

الهام محمدی مجد

هفته ششم لیگ برتر والیبال با برگزاری 6 دیدار خاتمه یافت و پیکان که در گروه یک تنها تیم بدون باخت بود با شکست از شهرداری تبریز نخستین باختش در مرحله مقدماتی رقم خورد. هرچند که شاگردان پیمان اکبری 3 بر 2 مغلوب تبریزی های باانگیزه شدند اما با این وجود صدرنشینی شان در یک هفته مانده به پایان مرحله مقدماتی این رقابت ها مسجل شد.

پیکانی ها که این فصل ملی پوشان زیادی همچون سیدمحمد موسوی، فرهاد قائمی، رضا قرا، سامان فائزی و مجتبی میرزاجانپور را در ترکیب دارند در آخرین دیدار خود در مرحله مقدماتی ازپس شهرداری تبریز برنیامده و البته اعتراض های زیادی هم به داوری داشتند. اکبری درخصوص داوری این دیدار گفت: در این بازی داور اشتباهاتی داشت که تمام آنها به ضرر ما بود، نمی گویم داوری عامل باخت مان بود اما داور در طول 5 ست 5 اشتباه داشت که تمام آنها علیه ما و در امتیازهای حساس بود. آمده بودیم تا امتیاز این بازی را بگیریم، اما آمادگی کافی از نظر ذهنی نداشتیم.

پیکان در هفته پایانی این مرحله و هفته نخست مرحله بعد با قرعه استراحت روبه روست و طبق برنامه نخستین بازی خود را 17 دی برابر تعاون گنبد انجام خواهد داد، سرمربی این تیم درباره دوری چهار هفته ای تیمش از ادامه لیگ برتر نیز بیان کرد: مسئولان گفته اند که نمی خواهند در هفته پایانی دو تیم گنبدی با هم روبه رو شوند، به همین دلیل تغییرات کوچکی در برنامه دور برگشت ایجاد کردیم. به نظر من باید از ابتدا این موضوع را در نظر می گرفتند چرا که با این شرایط تیم ما متضرر می شود، 28 روز از شرایط مسابقه به دور خواهیم بود. ما از این شرایط راضی نیستیم، اما کاری هم نمی توانیم بکنیم. در دیگر مسابقات هفته ششم گروه نخست هم تعاون گنبد 3 بر یک ارتعاشات صنعتی را شکست داد و شهرداری زاهدان 3 بر صفر مغلوب جواهری گنبد شد. اما در گروه دوم این رقابت ها درحالی که شهرداری ارومیه صدرنشین استراحت داشت متین ورامین موفق به برتری 3 بر صفر مقابل نوین کشاورز شد، سایپا البرز هم 3 بر یک مهرپارس فارس را مغلوب کرد و آلومینیوم المهدی بندرعباس 3 بر 2 از سد وزارت دفاع گذشت. در گروه دوم هم صدرنشینی ارومیه ای ها قطعی شده و وزارت دفاع و متین ورامین با امتیازات برابر رده های دوم و سوم را به خود اختصاص داده اند.