آرشیو دوشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۳، شماره ۲۱۸۷
صفحه اول
۱
حرف اول. سیاست

در حمایت از یک «پلمب»

حسین دهدشتی (نماینده آبادان)

گاهی اوقات برخی تصمیم گیری ها، زیست مردم را درگیر خود می کند و ایستادن در برابر تصمیم های اشتباهی که به سلامت و زندگی روزمره مردم آسیب می زند، شجاعت خاص خودش را می طلبد. در همین زمینه باید از برخورد و موضعگیری و اقدام مقتدرانه دادستان و اداره محیط زیست آبادان در برخورد با آلایندگی هفته گذشته پالایشگاه آبادان حمایت کرد.

بدون شک تعطیلی واحد آلاینده پالایشگاه در تولید بنزین کشور تا حدی اختلال ایجاد خواهد کرد اما باید اذعان داشت بی توجهی و کم لطفی وزارت نفت نسبت به اعلام وضعیت مسوولان پالایشگاه و نمایندگان و مکاتبات و مذاکرات انجام گرفته، مسبب این وضعیت است. در مورد پلمب واحد SRP پالایشگاه آبادان باید یادآور شد، هرگاه، منافع اقتصادی بر سلامت مردم ترجیح داده شود، سرنوشتی بهتر از این، انتظار نمی رود و تا زمان تایید اداره محیط زیست، این واحد راه اندازی نخواهد شد. هرچند پیگیری های جدی همزمان با شدت یافتن آلایندگی پالایشگاه در وزارت نفت و سازمان بازرسی انجام شد و کماکان در حال پیگیری است، اما بر خود لازم می دانم از عکس العمل و اقدام به موقع و مقتدرانه دادستان محترم و اداره محیط زیست و فرماندار آبادان تقدیر و تشکر کنم.

که این عمل نشانه احساس مسوولیت و هماهنگی آنها در حفظ منافع و سلامتی مردم است. امیدوارم سازمان محیط زیست، نمایندگان مجلس و سایر ارگان ها در مسایلی مانند واگذاری جزیره آشوراده و احداث جاده در جنگل ابر هم منافع اقتصادی را بر منافع زیست محیطی ارجح ندانند. تا چه میزان سلامت مردم را فدای مسایل اقتصادی باید کرد؟ استمرار اینگونه تبعات زیانبار زیست محیطی ما را در وجود و ادامه فعالیت پالایشگاه دچار تردید می کند. انتظار می رود مسوولان پالایشگاه و وزارت نفت به سرعت نسبت به تعمیرات اساسی و به روزرسانی تجهیزات و تاسیسات فرسوده و غیرفعال و احیای مجدد آنها اقدام کرده و دستگاه های سنجش میزان آلودگی هوا در نقاط مختلف آبادان نصب شود.