آرشیو سه‌شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۳، شماره ۵۸۱۸
اقتصادی
۵

اخبار کوتاه

افزایش قیمت انرژی واحدهای غیراستاندارد

با تصویب دولت وزارتخانه های نفت و نیرو موظف شدند، بهای برق، گاز و فرآورده های نفتی مصرفی را برای واحد های صنعتی متخلف از رعایت معیارها، مشخصات فنی و استاندارد اجباری از 10 تا 100 درصد افزایش داده و به عنوان جریمه اخذ نمایند. نحوه محاسبه میزان جریمه (افزایش بهای برق، گاز و فرآورده های نفتی مصرفی) به نسبت مازاد مصرف از تعرفه مصوب متغیر است.

کشف ذخیره عظیم گازی در جنوب تکذیب شد

مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت ایران، با اعلام اینکه دو سال پیش خبر کشف هیدروکربور در افق پالئوزوئیک زیرین در میدان خارتنگ واقع در ناحیه فارس اعلام شده بود، خبر مربوط به اکتشاف یک ذخیره عظیم گازی را در جنوب کشور تکذیب کرد. به گزارش وزارت نفت، هرمز قلاوند اعلام کرد: اعلام خبر کشف هیدروکربور اعم از نفت یا گاز جزو اختیارات وزیر نفت یا مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران است.

بیمه ایران جریمه تعدد خسارت را حذف کرد

مدیر بیمه خودرو بیمه ایران با تایید رای دیوان عدالت اداری درباره حذف جریمه های بیمه های شخص ثالث از اجرای کامل این طرح خبر داد و گفت: مراکز پرداخت خسارت اتومبیل به منظور ارائه خدمات مناسب تر به بیمه گذاران از این پس داغی نمی گیرند. عباس فراشیانی گفت: یکی از بهترین تصمیم های بیمه ایران در این صنعت حذف تعدد جریمه های شخص ثالث بود که اکنون محقق شده است.