آرشیو سه‌شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۳، شماره ۵۸۱۸
ایران زمین
۲۰

درهای پایانه دریایی بندرعباس بسته است

درهای پایانه مسافری اسکله شهید حقانی بندرعباس به عنوان بزرگترین بندر مسافرت دریایی کشور همچنان به روی مردم بسته است.

مدیرکل (وقت) بنادر و دریانوردی هرمزگان از راه اندازی بخشی از پایانه مسافری بندر شهید حقانی در ایام نوروز 92 خبر داده بود. عباس کمالی، معاون عمرانی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان هم در20خرداد 92 با بیان اینکه ترمینال مسافری بندر حقانی در نیمه نخست سال 92 بهره برداری می شود، گفته بود: با بهره برداری از این ترمینال، بندر حقانی به یکی از بنادر مهم منطقه تبدیل می شود.

این ترمینال مسافری شامل مراکز فروش بلیت، سالن های انتظار، نمازخانه، رستوران، کافی شاپ و مرکز استراحت است که در مواقع بروز شرایط نامساعد جوی و تعطیلی موقت بندر، مسافران می توانند در فضایی مطلوب از امکانات موجود استفاده کنند. ابراهیم عزیزی، استاندار (وقت) هرمزگان نیز در14مهر 92 اعلام کرده بود: طرح ترمینال شهید حقانی یکی از طرح های مهم، ضروری و مورد نیاز مردم این استان است. با توجه به حجم بالای گردشگران و مسافران در هرمزگان باید روند تکمیل طرح سرعت بگیرد تا مردم سریع تر از آن بهره مند شوند.

از آخرین وعده نیز مدت زیادی نمی گذرد و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور در حاشیه همایش صنایع دریایی در پاسخ به ایرنا گفت: ساختمان ترمینال یاد شده کامل شده وهیچ مشکل و مانعی برای راه اندازی آن وجود ندارد.

اما این قصه پرغصه همچنان ادامه دارد و این ویترین گردشگری دریایی کشور، همچنان با سرویس های غیربهداشتی و بدون تجهیزات سرمایشی و گرمایشی مردم منطقه و گردشگران را آزار می دهد.