آرشیو چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۳، شماره ۳۳۷۲
استان ها
۱۸

دسترسی به محدوده های معدنی در آذربایجان غربی تسهیل شد

بهاره پورعلی

دنیای اقتصاد، ارومیه، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: با راه اندازی سامانه اطلاعاتی ثبت محدوده های معدنی روند دسترسی سرمایه گذاران و کارآفرینان به محدوده های معدنی استان تسهیل شد.

جعفرصادق اسکندری افزود: راه اندازی سامانه اطلاعاتی ثبت محدوده های معدنی در مرکز و 16 شهرستان استان موجب کاهش مراجعات متقاضیان ثبت محدوده، کوتاه کردن فرآیند بررسی و ثبت محدوده های درخواستی و کاهش هزینه برای ثبت و صدور محدوده های معدنی شده است.

وی اضافه کرد: همچنین با راه اندازی این سامانه اطلاع رسانی جامع و کاملی از وضعیت محدوده های معدنی استان به متقاضیان صورت گرفته و روند دسترسی سرمایه گذاران و کارآفرینان به محدوده های معدنی آذربایجان غربی تسهیل شده است. وی اظهار کرد: طرح ساماندهی و به روزرسانی ثبت محدوده های معدنی کشور از سه سال گذشته شروع شده بود که آذربایجان غربی از نخستین استان های اجراکننده این طرح در کشور محسوب می شود.

اسکندری ادامه داد: در حال حاضر، سه هزار و 800 محدوده معدنی روی نقشه ویژه این محدوده ها در استان ساماندهی شده اند که نشان دهنده فعالیت مستمر در این خصوص در آذربایجان غربی است. رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی تصریح کرد: پیش از راه اندازی این سامانه، محدوده های معدنی درخواستی متقاضی به صورت دستی روی کالک (نقشه) کاغذی ترسیم می شدند که باوجود رعایت کلیه ضوابط، مقررات و اولویت ها در ثبت این محدوده ها، باز هم مشکلاتی در این زمینه به وجود می آمد.