آرشیو پنجشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۳، شماره ۳۱۳۵
حادثه
۱۴

باند تهیه و توزیع مواد مخدر در تهران متلاشی شد

اعتماد| باند تهیه و توزیع مواد مخدر در تهران در عملیاتی ضربتی از سوی ماموران مبارزه با مواد مخدر متلاشی شد.

به دنبال اقدامات اطلاعاتی و نامحسوس ماموران مبارزه با مواد مخدر تهران، سرنخ های مهمی از سه دوست که اقدام به تشکیل باند تهیه و توزیع مواد مخدر کرده بودند به دست آمد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، ماموران پایگاه چهارم پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ از طریق اقدامات فنی و اطلاعاتی موفق به تشخیص هویت این سه نفر شدند و به سرعت عملیات شناسایی مخفیگاه و دستگیری آنها را در دستور کار خود قرار دادند که در جریان آن مشخص شد این باند با فعالیت گسترده در سطح تهران، اقدام به توزیع مواد مخدر در حجم انبوهی می کند.

تحقیقات ماموران نشان می داد که اعضای این باند شیوه جدیدی برای گمراه کردن ماموران و فرار از چنگال قانون به کار می گیرند. به گفته سرهنگ محمد بخشنده، سرپرست پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ، در ادامه شناسایی و دستگیری متهمان در دستور کار پلیس قرار گرفت و ماموران با شگردهای خاص پلیسی متوجه شدند اعضای این باند، به تازگی مقادیر زیادی مواد مخدر را از قاچاقچیان شیراز درقالب لوله های جرثقیل خریداری و به محل های دپو واقع در میدان غیاثی و محلاتی منتقل کرده اند.

سرهنگ بخشنده در تشریح روند دستگیری متهمان گفت: با شناسایی مخفیگاه باند تهیه و توزیع مواد مخدر در تهران به سرعت عملیات دستگیری آنها آغاز شد که در جریان آن اکیپ هایی از ماموران مجرب مبارزه با مواد مخدر 25 آذرماه با هماهنگی مرجع قضایی مخفیگاه های مذکور را به صورت نامحسوس و شبانه روزی تحت کنترل قرار دادند که پس ازحصول اطمینان از حضور سوژه های مورد نظر به صورت همزمان و ضربتی وارد مخفیگاه های متهمان شدند.

پس از دستگیری سه متهم در بازرسی از مخفیگاه، ماموران موفق شدند در مجموع 36 کیلو و 500 گرم تریاک را که به شیوه ماهرانه یی درداخل لوله های جک جرثقیل جاساز شده بود، کشف و ضبط کنند.

سرهنگ محمدبخشنده در پایان با اشاره به اعتراف متهمان به بزه انتسابی گفت: متهمان به همراه موادمکشوفه و یک دستگاه خودروی پژو پارس به پلیس آگاهی منتقل شدند و اقدامات پلیسی برای مشخص شدن سایر جرایم این باند و اعضای دیگر آن همچنان ادامه دارد.