آرشیو پنجشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۳، شماره ۲۱۹۰
جهان
۱۵

به اتهام خودداری از «جهاد نکاح» داعش 1500زن را اعدام کرد

گروه «داعش» 150زن را به علت خودداری از ازدواج با تروریست ها در استان انبار اعدام کرد. وزارت حقوق بشر عراق روز سه شنبه با صدور بیانیه ای اعلام کرد: «دست کم 150زن از جمله زنان باردار پس از خودداری از پذیرش ازدواج جهاد در فلوجه اعدام شدند.»

به گزارش این وزارتخانه، این اعدام ها توسط فردی با نام «ابوانس اللیبی» صورت گرفته و آمار کشتار زنان از سوی «داعش» نیز در حال افزایش است. این وزارتخانه تاکید کرد: تروریست های «داعش» دست به کشتارهای گسترده ای در این شهر زده و جسدها را در دو گور دسته جمعی در دو منطقه «الزغارید» در محله «جولان» و ناحیه «الصقلاویه» دفن کرده اند. همچنین بر اساس این بیانیه، داعشی ها مسجد «الحضره المحمدیه» در فلوجه را به زندانی بزرگ تبدیل کرده اند که صدها مرد و زن مخالف با اقدامات این گروه در فلوجه در آن در حبس به سر می برند. بسیاری از خانواده های ساکن شهر الوفا در شمال فلوجه نیز برای حفظ جان خود و فرار از تهدید پیکارجویان تکفیری «داعش» به بیابان ها پناهنده شده اند. به گزارش وزارت حقوق بشر عراق، در این مهاجرت اجباری بسیاری از کودکان جان خود را از دست دادند.

به گفته یکی از مقامات عراقی، «داعش» مدت کوتاهی پس از تصرف شهر موصل، به خانواده های ساکن این شهر دستور داد که دختران مجرد خود را برای «جهاد نکاح» به نیروهای «داعش» تحویل دهند. این گروه در بیانیه ای تهدید کرد که قانون شریعت را در مورد تمام کسانی که از این دستور پیروی نمی کنند اعمال خواهد کرد. تروریست های «داعش» اکنون کنترل بخش های مختلفی از عراق و سوریه را در اختیار دارند. آنها در مناطق تحت تصرف خود مرتکب جنایت های هولناکی می شوند. در برخی موارد نیز برخی دختران از سوی خانواده شان به عنوان هدیه برای نیروهای «داعش» و القاعده فرستاده می شوند.