آرشیو پنجشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۳، شماره ۲۱۹۰
ورزش
۱۳

هوادار زن عربستانی فوتبال تحت پیگرد قانونی

شرق: حضور زن عربستانی در ورزشگاه «جده» تبدیل به سوژه تازه ای برای رسانه های سراسر دنیا شده تا بار دیگر این کشور را در کانون توجه قرار دهند. به گزارش «فیگارو»، یکی از هواداران زن باشگاه «الشباب» که تمایل زیادی برای دیدن بازی این تیم مقابل رقیب سنتی اش «الاتحاد» داشته توانسته با تغییر چهره، خودش را به ورزشگاه برساند و این بازی را از نزدیک ببیند. «عطیه القریشی»، سخنگوی پلیس «ریاض» با تایید این خبر گفته که این هوادار لباس مردانه پوشیده و برای اینکه توجه ماموران انتظامی ورزشگاه به او جلب نشود، کلاهی به سر گذاشته و از درهای ورودی خودش را به صندلی های ورزشگاه رسانده است. البته ویدیویی که از او منتشر شده، نشان می دهد او علاوه بر دو مورد ذکرشده، عینکی هم به چشم و شال سیاه وسفیدی که نماد باشگاه «الشباب» است را هم به گردن دارد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، این هوادار زن بلیت این بازی را به صورت آنلاین خریداری کرده و به دور از چشم ماموران انتظامی خودش را به جایگاه رسانده است ولی از شانس بدش، از نگاه عکاس ها و دوربینی که از او فیلم گرفته پنهان نمانده است و پلیس هم بعد از انتشار فیلم در فضای مجازی بوده که متوجه حضور او در ورزشگاه شده است. یکی دیگر از سخنگویان پلیس عربستان در این رابطه به خبرگزاری فرانسه گفت: «کاری که این هوادار کرده، در تضاد با قوانین موجود در عربستان است.»

موردی که حالاوضعیت را برای این هوادار دشوار کرده، این است که بسیاری از رسانه ها خبر داده اند که پلیس عربستان او را تحت پیگرد قانونی قرار داده است هرچند که پلیس این مورد را رد می کند. البته سخنگوی پلیس استفاده از لفظ «تحت پیگرد» را رد کرده و گفته است: «این پرونده به دست مقامات ذی صلاح فرستاده شده تا آنها درباره اش رای دهند.»

در گزارشی که خبرگزاری فرانسه نوشته، از وضع بد زنان در عربستان هم یاد شده که زنان این کشور بدون مرد اجازه کارکردن، سفر و بسیاری موارد دیگر را ندارند.