آرشیو دوشنبه ۱ دی ۱۳۹۳، شماره ۲۰۹۵۰
صفحه آخر
۱۲

در منطقه شیعه نشین العوامیه، گلوله باران شیعیان در عربستان 5 شهید و 20 مجروح برجای گذاشت

یورش وحشیانه نیروهای امنیتی آل سعود به منطقه شیعه نشین العوامیه، منجر به شهید شدن پنج نفر و زخمی شدن 20 تن دیگر شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، نیروهای امنیتی آل سعود صبح روز شنبه با حمله به منطقه شیعه نشین «العوامیه» از توابع شهرستان «القطیف» واقع در شرق عربستان پنج نفر از ساکنان این منطقه را به شهادت رساندند.

در این حمله وحشیانه که به مناطق مسکونی انجام گرفت 20 نفر از شیعیان نیز زخمی و چهار تن بازداشت شدند. منابع خبری گزارش دادند که در بین شهدا یک نوجوان 12 ساله نیز وجود دارد.

منابع خبری گزارش داده اند که نظامیان سعودی پس از محاصره، منطقه «العوامیه» و یورش به آن، اقدام به گلوله باران منازل مردم کرده اند، این حملات باعث بروز ویرانی های گسترده ای در سطح شهر شده است.

گزارش ها حاکی است که نیروهای امنیتی مانع رسیدن خودروهای اورژانس به محل درگیری شدند.

این اقدام خونین عربستان علاوه بر واکنش های مردم استان های شرقی این کشور از طرف برخی از گروه های منطقه ای نیز محکوم شده است.

در همین ارتباط «ائتلاف جوانان انقلاب 14 فوریه» بحرین خواستار تلاش برای پایان دادن به این جنون رژیم سعودی و غرور و تکبر آن شد و از محور مقاومت خواست تا قاطعانه در قبال این جنایت رژیم سعودی وارد عمل شود.

این ائتلاف بار دیگر بر همبستگی خود با اهالی منطقه القطیف در شرق عربستان به ویژه اهالی محاصره شده منطقه العوامیه تاکید کرد.

جریان اسلامی «الوفاء» بحرین نیز با صدور بیانیه ای تاکید کرد: «آل سعود و جریان های وابسته به آن هر روز در سراسر عربستان، به ویژه منطقه العوامیه و مناطق شرقی این کشور مرتکب جنایت می شوند اما ملت قهرمان عربستان، این جنایت ها را با مقاومت و پایمردی پاسخ داده و در برابر ظلم و سرکوبگری رژیم حاکم، سر خم نکرده است.»

اما جدای از این خبر، مردم معترض انگلیس با حضور در خیابان های لندن به سمت سفارت عربستان در این شهر حرکت کرده و به سیاست های سعودی ها در زندانی کردن و حکم اعدام «آیت الله نمر» اعتراض کردند.