آرشیو دوشنبه ۱ دی ۱۳۹۳، شماره ۵۸۲۲
اجتماعی
۴

خبر کوتاه

ثبت نام دوره های کاردانی مهارتی از فردا

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: ثبتنام برای شرکت و پذیرش دوره های کاردانی فنی و دوره های کاردانی حرفهای نظام آموزش مهارتی بهمن ماه 93 و دانشگاه جامع علمی کاربردی از فردا (دوشنبه اول دیماه) آغاز میشود.

دبیرستانها در زمان امتحانات نوبت اول تعطیل نیستند

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران گفت: براساس بخشنامه ابلاغی به مدارس، همه دبیرستانهای دوره اول متوسطه در زمان امتحانات نوبت اول دایر خواهند بود. اسفندیار چهاربند افزود: تعطیلی مدارس در زمان امتحانات باعث کسر ساعت تدریس معلمان و عقب افتادن دانشآموزان از مباحث درسی میشود.

تمدید مهلت ثبتنام آزمون ارشد و دکترای آزاد

دکتر علوی فاضل معاون سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی از تمدید مهلت ثبتنام آزمون دکترا تا روز شنبه ششم دی و آزمون کارشناسی ارشد تا شنبه سیزدهم دیماه خبر داد.

اعزام عمره تا 20 اسفند

مدیرکل پذیرش و اعزام سازمان حج و زیارت گفت: اعزامهای عمره مفرده تا 20 اسفند ادامه خواهد داشت و دور جدید اعزامها هم از 20 اسفند تا اواخر خرداد سال 94 است و ثبتنام دوره جدید اعزامها بهمنماه انجام میشود. حسن سرخوش با بیان اینکه روزانه 12 پرواز به سرزمین وحی انجام میشود، گفت: تاکنون 36هزار و 342 عمرهگزار به مدینه منوره مشرف شدهاند.

مسیرخرید بالگرد پیچیده و ناسالم است

دبیر کل جمعیت هلال احمربا تاکید بر اینکه هماکنون بازار تامین بالگردهای عملیاتی بسیار پیچیده و ناسالم و دارای عقبه نامطمئن است، گفت: بالگردهای عملیاتی بیشتر دراختیار کشورهای غربی قرار میگیرد و امیدواریم فدراسیون بینالمللی صلیب سرخ که همواره همکاری خوبی با ایران برای تامین خودروها و تجهیزات امدادی داشته است در این زمینه هم راه سالم، شفاف و مشخص را برای تامین بالگردهای عملیاتی برای ایران باز کند. به گزارش ایسنا، دکتر سید احمد موسوی در نشست خبری سفر سهروزه الحاج سی، دبیرکل فدراسیون بینالمللی جمعیتهای صلیبسرخ و هلالاحمر به ایران با اشاره به اینکه تامین بالگرد به عنوان یکی از ملزومات کاری هلالاحمر در درمان اضطراری و خدمات پزشکی بسیار مهم است، تاکید کرد: تامین بالگرد هوایی عملیاتی ایران از اهمیت بسیاری برخوردار است، چراکه بیشتر بالگردهای ما جنبه ترابری داشته و قدرت مانور درعملیاتها در مناطق صعبالعبور اعم از کوهستان را ندارند.