آرشیو دوشنبه ۱ دی ۱۳۹۳، شماره ۲۰۹۵۰
حوادث - اخبار کشور
۱۱

امحای 10 تن تسلیحات

چین 10 تن از تسلیحات به جای مانده از ارتش ژاپن را که بعداز جنگ جهانی دوم در این کشور رها شده بود، امحا کرد.

ژاپن پس از پایان جنگ جهانی دوم، بخش قابل توجهی از تسلیحات خود از جمله تسلیحات شیمیایی را در مناطقی از استان «جی لین» در شمال شرق چین رها کرد. گفته می شود در این منطقه بیشترین مقادیر سلاح شیمیایی کشف شده است.

روزنامه «هونان» در گزارشی اعلام کرد: در این عملیات که به طور مشترک از سوی چین و ژاپن صورت می گیرد، بیش از 10 تن تسلیحات و بمب هایی با وزن 1150 کیلوگرم نابود شده است.طی سال های اخیر و در جریان کاوش های باستان شناسی، عملیات راهسازی و ساخت وساز در استان «هونان» چین مقادیر قابل توجهی از انواع بمب، موشک، خمپاره، گلوله توپ، سلاح های سبک و سنگین و به خصوص سلاح های شیمیابی کشف شده است.

چین اعلام کرد حدود 2 میلیون تن انواع تسلیحات شیمیابی متعلق به ژاپن در 15 استان این کشور رها شده است که بخش قابل توجهی از آنها در سه استان «لیائونینگ»، «هیلونگ جیانگ» و «جی لین» کشف شده است، اما ژاپنی ها این ادعا را رد کردند و به وجود حدود 700 هزار بمب و سلاح شیمیایی باقیمانده از جنگ جهانی دوم تاکید دارند.

از بعد از پایان جنگ جهانی دوم تاکنون 2 هزار نفر از اتباع چینی به واسطه بمب های شیمیایی ژاپن که در این کشور به جای مانده اند، آسیب دیده اند.