آرشیو دوشنبه ۱ دی ۱۳۹۳، شماره ۵۸۲۲
اقتصادی
۶

خبرهای کوتاه

سهم 45 درصدی مسکن در هزینه خانوارها

در حالی 45 درصد هزینه های غیر خوراکی خانوارهای شهری را مسکن در بر می گیرد که بیش از 21 درصد آنها مستاجر بوده و نتوانسته اند مالک خانه باشند. متوسط هزینه سالانه هر خانوار شهری در سال گذشته حدود

20 میلیون و 598 هزار تومان بوده و نسبت به سال 91 حدود 4/25درصد افزایش یافته که 3/73درصد از آن را هزینه های غیر خوراکی تشکیل می دهد.

جزئیات رشد 7/17 درصدی تورم تولید

جزئیات شاخص بهای تولیدکننده در 12 ماه منتهی به آبان ماه نشان می دهد، نرخ تورم گروه کشاورزی، جنگلداری و ماهیگیری 2/2 درصد، ساخت (صنعت) 12 درصد، حمل و نقل و انبارداری 8/20درصد، هتل و رستوران 2/20درصد و آموزش 5/16 درصد رشد بوده است. شاخص بهای تولیدکننده در ایران در آبان ماه 93 نسبت به ماه قبل 6/0 درصد افزایش داشت. شاخص مزبور نسبت به ماه مشابه سال قبل 13 درصد رشد یافت.

پیشنهاد نرخ خرید تضمینی چای به دولت

رئیس سازمان چای از آغاز عملیات «بهزراعی» باغ های چای با اعتبار حدود 60 میلیارد تومان خبر داد و گفت: نرخ خرید تضمینی برگ سبز چای برای سال آینده به دولت پیشنهاد شده که پس از تصویب، اعلام می شود. محمدولی روزبهان به ایسنا، اظهار کرد: طرح اجرای عملیات «به زراعی» باغ های چای آماده شده و منتظر تهیه مکانیزم اجرایی تحویل اعتبار مورد نیاز آن هستیم.