آرشیو دوشنبه ۱ دی ۱۳۹۳، شماره ۵۸۲۲
بین الملل
۲۱

اخبار

یورش مرگبار نیروهای امنیتی عربستان به استان قطیف

نیروهای امنیتی عربستان با یورش به شهرک «عوامیه» در استان «قطیف» این کشور، چهار نفر را کشتند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رسمی عربستان (واس)، وزارت کشورعربستان با صدور بیانیه ای تایید کرد که درحمله نیروهای امنیتی به شهرک عوامیه چهارنفر کشته و یک نیروی پلیس نیز زخمی شد.

نیروهای امنیتی عربستان سعودی با استفاده از زره پوش و چند فروند بالگرد، به شهرک عوامیه در استان قطیف یورش بردند که در نتیجه تیراندازی بی هدف آنها چهار نفر از اهالی این شهرک کشته شدند. وزارت کشور عربستان در این بیانیه، افراد کشته شده در عملیات پلیس را «تروریست» توصیف کرد. از سوی دیگر به نوشته پایگاه «الشرق» عربستان، یک پلیس راهنمایی و رانندگی در خیابان «ملک عبدالعزیز» در شهرک «عنک» در قطیف مورد حمله افراد ناشناس قرار گرفت و بر اثر شلیک گلوله کشته شد.

امریکا از چین برای مقابله با هکرها کمک خواست

در حالی که امریکا درخواست کره شمالی برای تحقیقات مشترک در مورد هک و تهدید شرکت سونی بر سر فیلم کمدی بحث برانگیز «مصاحبه» را رد و بر مقصر بودن پیونگ یانگ تاکید کرد، یکی از مقام های کاخ سفید گفت امریکا برای مبارزه با هکرهای کره شمالی، از چین درخواست کمک و همکاری کرده است.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، این مقام کاخ سفید که نامی از وی برده نشده، گفت: امریکا نگرانی خود را در مورد حمله هکرهای کره شمالی به کمپانی «سونی پیکچرز» با چین درمیان گذاشته است. کره شمالی اعلام کرده بود مایل است با امریکا برای انجام تحقیقات مشترک در مورد هک و تهدید شدن سونی پیکچرز همکاری کند؛ درخواستی که کاخ سفید آن را رد و اعلام کرد که کره شمالی به جای همکاری، باید تقصیر خود را بپذیرد و به سونی غرامت بپردازد. هکرها چندی پیش سونی پیکچرز را تهدید کردند که اگر فیلم «مصاحبه» که مربوط به «ترور رهبر کره شمالی» است را در روز کریسمس اکران کند، جهان حادثه ای دیگر نظیر یازدهم سپتامبر را تجربه خواهد کرد. حمله هکری به شرکت فیلم سونی به افشای اطلاعات شخصی حدود 47 هزار نفر منجر شد که شمار زیادی از شخصیت های معروف نظیر بازیگران فیلم را نیز در بر می گرفت.