آرشیو دوشنبه ۱ دی ۱۳۹۳، شماره ۲۰۹۵۰
شهرستان ها
۷

ایتالیا در استان البرز کارخانه قطعات فولادی احداث می کند

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز از اعلام آمادگی یک شرکت ایتالیایی برای ساخت کارخانه قطعات فولادی در شهرک صنعتی اشتهارد این استان خبر داد.

«ایرج موفق» در حاشیه نشست کارگروه تخصصی اشتغال استان البرز در جمع خبرنگاران افزود: به تازگی یک تیم کارشناسی و سرمایه گذاری پس از بازدید از شهرک صنعتی اشتهارد البرز، این مکان را برای ساخت کارخانه قطعات فولادی انتخاب کرد.

وی ادامه داد: این شرکت خارجی باتوجه به نزدیکی شهرک صنعتی اشتهارد به فرودگاه بین المللی و باربری پیام کرج، این شهرک را برای احداث کارخانه قطعات فولادی مناسب دانست.

موفق با بیان اینکه نزدیکی البرز به پایتخت، یکی از امتیازهای مهم برای راه اندازی این کارخانه محسوب می شود، گفت: احداث این کارخانه با جذب 20 میلیون یورو سرمایه خارجی همراه است، ضمن آنکه بیش از 200 نفر اشتغالزایی می کند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز در ادامه به اجرایی شدن مراحل ساخت 100 طرح اقتصادی با اشتغالزایی بالای 200 نفر در این استان اشاره کرد و افزود: این طرح ها با سرمایه 200 میلیارد ریال، از پنج تا 40 درصد پیشرفت فیزیکی دارند. وی همچنین از صدور مجوز سرمایه گذاری برای دو هزار و 100 طرح جدید خبر داد.