آرشیو دوشنبه ۱ دی ۱۳۹۳، شماره ۵۸۲۲
شوک امروز
۱۲

با سرکشی های پلیس نیشابور به استراحتگاه ها صورت گرفت

نجات 200 زائر از مرگ ناشی از مسمومیت

گروه شوک: 200 تن از عاشقان ائمه اطهار(ع) که با پای پیاده عازم مشهد بودند به علت مسمومیت با گاز منواکسیدکربن در یک قدمی مرگ قرار گرفتند. فرمانده پلیس خراسان رضوی با اعلام این خبر گفت: با عنایت به فرارسیدن ایام دهه پایانی صفر و شهادت امام رضا(ع) عاشقان دلسوخته به صورت کاروان پیاده به سمت مشهدالرضا(ع) حرکت می کنند تا درمراسم سوگواری های رحلت حضرت رسول اکرم (ص) و همچنین شهادت امام حسن مجتبی (ع) و شهادت امام رضا(ع) در مشهد باشند.

سرتیپ بهمن امیری مقدم افزود: پلیس خراسان رضوی برای تامین امنیت این عزیزان طرح های ویژه ای را به اجرا گذاشته و در این راستا ماموران انتظامی شهرستان نیشابور ساعت 5/11 شب 26 آذرماه با سرکشی از مکان های استقرار و استراحت کاروان های پیاده اقدام موثری در پیشگیری از یک حادثه انجام دادند. وی گفت: تیم های گشتی پلیس نیشابور که با هدایت مستقیم از سوی سرهنگ حسینی فرمانده پلیس این شهر انجام وظیفه می کردند با حضور در مسجد چهارده معصوم (ع) بخش زبرخان که محل استراحت کاروان پیاده از روستای انداده و زرقان شهرستان جوین بود، متوجه صدای ناله یک زن درحال استراحت شدند.

به خاطر همین مو ضوع با حساسیت بیشتری بررسی شد که در نتیجه مشخص شد به علت سهل انگاری در نصب بخاری، لوله از مسیر خروج دود خارج شده و گاز سمی در مکان منتشر شده است.

فرمانده پلیس خراسان رضوی اظهار داشت: بلافاصله هماهنگی های لازم با مرکز اورژانس و نیروهای امدادی به عمل آمد و اعضای کاروان پیاده که دچار مسمومیت شده بودند از محل استراحت خارج شدند. 75 تن از سوگواران کاروان پیاده به بیمارستان های حکیم و 22 بهمن نیشابور اعزام و خوشبختانه با اقدام سریع حال همگی آنها رضایت بخش است.

سرتیپ بهمن امیری مقدم از اقدام هوشمندانه و احساس وظیفه شناسی فرمانده پلیس نیشابور و رئیس کلانتری خروین این شهرستان تشکر و قدردانی کرد. وی گفت: اعضای این کاروان پیاده برای برپایی مراسم سوگواری میلیونی روزهای آخر سفر به سوی مشهد روانه شده اند.