آرشیو دوشنبه ۱ دی ۱۳۹۳، شماره ۵۸۲۲
فرهنگ و هنر
۲۳

کیارستمی: «هنر و تجربه» نتیجه یک تفکر پیشرو است

«لباسی برای عروسی» و «مسافر» از آثار تجربی عباس کیارستمی روز 29 آذرماه در مراسم افتتاح فیلم های گروه «هنر و تجربه» در مجتمع سینمایی کوروش به نمایش درآمد.

مهدی هاشمی در این برنامه گفت: «به نظر من، شیوه ای که عباس کیارستمی در ساخت فیلم های خود به کار گرفته است، باریکه ای خاص از زیبایی است که فیلمسازان جوان، امروز متوجه آن شده اند.»

محمد رحمانیان، کارگردان تئاتر هم در این مراسم گفت: خوشحالم که فیلم های سینمای ایران به همت گروه «هنر و تجربه» نمایش داده می شوند. بسیار خرسندم که فیلم «مسافر» ساخته عباس کیارستمی را در کنار خانواده خودم یعنی هنرمندان به تماشا می نشینم.

سیف الله صمدیان که اجرای این مراسم را برعهده داشت، گفت: خوشحالم که امروز کنار شما عزیزان و عباس کیارستمی ایستاده ام و قرار است فیلم «لباسی برای عروسی» و «مسافر» را ببینم. 40 سال از تولد فیلم «مسافر» به کارگردانی عباس کیارستمی و تهیه کنندگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گذشت، از همین رو من از فرصت پیش آمده استفاده می کنم و فیلم 5 دقیقه ای «مثل کسی در باران» را به کیارستمی تقدیم می کنم. این فیلم حضور کیارستمی در جشنواره فیلم کن را به نمایش می گذارد. احساس کردم این فیلم امروز و در این سالن لحظاتی را نشان تماشاگر خواهد داد تا ما به وجود چنین فیلمسازی افتخار کنیم.

در ادامه عباس کیارستمی، فیلمساز شناخته شده سینمای ایران در میان تشویق حاضران در سالن گفت: «من به شما خوشامد می گویم و خوشحالم که امروز فرصتی پیش آمد که بعد از 40 سال فیلم را ببینم چرا که از زمانی که فیلم ساخته شد تا امروز، آن را ندیده ام و امیدوارم که «مسافر» را بعد از 40 سال دوست داشته باشیم.

وی معتقد است گروه سینمایی «هنر و تجربه» به فیلمسازان جوانی تعلق دارد که راه حل های تازه ای برای سینمای ایران در نظر دارند و نمی توان به راحتی از کنار اندیشه های ناب و تجربه نشده آنها گذشت.

اکران آثار تجربه گرای سینمای ایران در گروه سینمایی «هنر و تجربه» نتیجه یک تفکر پیشرو است که در صورت عزم گروهی نتیجه می دهد و فردی عمل نمی کند.