آرشیو دوشنبه ۱ دی ۱۳۹۳، شماره ۲۰۹۵۰
اخبار کشور
۱۰

قائم مقام جمعیت ایثارگران: فتنه 88 ریشه بحران ارزی و تحریم بانک مرکزی در دولت دهم بود

لطف الله فروزنده قائم مقام جمعیت ایثارگران گفت: فتنه 88 ریشه بحران ارزی و تحریم بانک مرکزی در دولت دهم بود.

به گزارش مهر وی با اشاره به ضربات اقتصادی فتنه 88 به نظام و کشور اظهار داشت: بعد از انتخابات 88 و حضور بالای مردم و رای 22 میلیونی به رئیس جمهور منتخب فضای مبتنی بر انسجام و بصیرت مردم را نشان داد که این فضا می توانست تاثیرات مثبتی را در سطح بین المللی برای ایران ایجاد کند و رونق اقتصادی را در پی آورد.

فروزنده افزود: جریان فتنه وقتی شکل گرفت که نظام را متهم به تقلب کرد که همین موضوع باعث شد فضای بین المللی علیه ما شکل بگیرد و جذب سرمایه های خارجی را با مشکل مواجه کند و زمینه ایجاد تحریم ها را شدت بخشد.

وی همچنین گفت: فتنه 88 دشمنان نظام را تا حدی گستاخ و پررو کرد که آنها در تحلیل های خود می گفتند نظام اسلامی در حال از بین رفتن است.

معاون دولت دهم با بیان اینکه جریان فتنه 88 هشت ماه نیروی کشور را گرفت اظهار داشت: این امر جلوی پیشرفت فضای اقتصادی را گرفت و افرادی که می خواستند در داخل کشور سرمایه گذاری کنند مردد شدند و منتظر ماندند که ببینند قرار است چه اتفاقی بیافتد.

فروزنده خاطرنشان کرد: 8 ماه در کشور بعد از انتخابات 88 فرصت سوزی شد و تمام شاخصه های اقتصادی را تحت الشعاع خود قرار داد و مانع اقدامات لازم برای ایجاد رونق اقتصادی و عمرانی برای کشور شد.

فروزنده با اشاره به تحلیل های غلطی که جریان فتنه به جریان استکبار داد اظهار داشت: بعد از فتنه 88 استکبار جهانی تصور می کرد می تواند با فشارهای اقتصادی به مردم فشار ایجاد کند و در واقع می توان گفت استکبار جهانی سوار بر جریان فتنه شد.

معاون دولت دهم ریشه بحران ارزی و تحریم بانک مرکزی در دوران دولت دهم را آثار سو ء فتنه 88 دانست و گفت: برخی از افراد ضدانقلاب در این امر فعال شدند و فضاسازی های منفی علیه نظام ایجاد کردند که در نهایت منتهی به یک جنگ اقتصادی و متعاقب آن باعث بروز بحران هایی از جمله بحران ارزی و تحریم ها شد.