آرشیو چهارشنبه ۳ دی ۱۳۹۳، شماره ۲۱۹۳
جهان
۸

خبر

همسر گروگانگیر «سیدنی» دستگیر شد

در پی اعتراضات مردمی علیه شریک زندگی «هارون مونس» گروگانگیر «سیدنی»، به دلیل اینکه او در قتل شخصی دست داشته اما هنوز آزاد است، این زن دستگیر شده و به زندان افتاد. «امیره درودیس» 35ساله که متهم به قتل همسر سابق هارون مونس با سلاح سرد شده بود، حدود یک سال پیش، از آزادی مشروط برخوردار بود. مونس پس از 17ساعت گروگانگیری در رستورانی در «سیدنی» یک زن و مرد را کشت و از میان 10 کارگر و 30مشتری این رستوران، بسیاری را زخمی کرد.

ترور فرمانده «حزب الله» عراق توسط «داعش»

گردان های «جیش المختار» در بیانیه ای از کشته شدن «واثق البطاط» فرمانده این گروه در درگیری با عناصر تروریستی در شمال استان «دیاله» عراق خبر داد. یک منبع مسوول عراق اعلام کرد «البطاط»در عملیات ترور در منطقه «العظیم» که محل درگیری ها با «داعش» است، کشته شد. این گروه پیش از این، مسوولیت حملات خمپاره ای از خاک عراق به مناطق مرزی عربستان سعودی را نیز برعهده گرفته بود. «بطاط»برای مدتی تحت تعقیب پلیس و دادگستری عراق هم قرار داشت اما حکم بازداشتش تعلیق شده بود.

آیت الله سیستانی حمایت ازتشکیل اقلیم «بصره» را تکذیب کرد

دفتر آیت الله سیستانی ادعاهای برخی از سایت ها درباره حمایت ایشان از تشکیل اقلیم های مختلف در عراق، از جمله اقلیم بصره را رد کرد. به گزارش سایت آیت الله سیستانی، ادعاهای برخی از سایت ها درباره حمایت ایشان از تشکیل اقلیم های مختلف در عراق از جمله اقلیم بصره جعلی است. از دفتر آیت الله سیستانی سوال شده است که در برخی از شبکه های اجتماعی سندی آمده است که ادعا می کند از دفتر معظم له صادر و در آن تاکید شده آیت الله سیستانی با تشکیل اقلیم های مختلف در عراق به خصوص اقلیم بصره مخالفتی ندارند. این دفتر در پاسخ به این سوال اعلام کرده است که هیچ چیزی در این باره صادر نشده است و هرآنچه در این زمینه صادر شده جعلی است.