آرشیو پنجشنبه ۴ دی ۱۳۹۳، شماره ۳۱۳۸
سیاسی
۲

سر خط خبرها

ایرنا| رییس جمهوری در پیامی به آیکهیتو، امپراتور ژاپن روز ملی این کشور را به وی تبریک گفت و ابراز امیدواری کرد که روابط دو کشور، در جهت تامین منافع متقابل و حفظ و ارتقای صلح و امنیت بین المللی گسترش یابد.

تسنیم| عباسعلی کدخدایی، استاد حقوق دانشگاه تهران و سخنگوی سابق شورای نگهبان ضمن بیان دلایل قانونی حصر معترضان به انتخابات می گوید: حصر فعلی طبق قانون اساسی هیچ ایرادی ندارد و در عین حال «مجازات همچنان باقی است». برای نظام سیاسی هر کشوری مکانیزم های خاص خودش را برای تامین امنیت داخلی و خارجی دارد. شما یک زمانی نسبت به یک موضوع جزیی امنیت را تامین می کنید: مثل سرقت که در جامعه اتفاق می افتد و نیروی انتظامی و قوه قضاییه برخورد می کند و سارق یا سارقین دستگیر و محاکمه می شوند.

فارس| اکبر ترکان، مشاور ارشد رییس جمهور با بیان ایجاد زیرساخت های توسعه در شرق کشور گفت: با وجود منطقه آزاد چابهار و بندر فوق العاده این شهر امکان مهمی برای توسعه در شرق کشور فراهم آمده است. اتاق مشترک ایران و افغانستان، در منطقه آزاد بیرجند ایجاد شده است که در نوع خود اقدام بدیع و خوبی است.

آریا| هیات دولت در غیاب رییس جمهور به ریاست اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس جمهور، تشکیل جلسه داد و مهم ترین رویدادهای کشور از سوی اعضای دولت مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.