آرشیو پنجشنبه ۴ دی ۱۳۹۳، شماره ۲۰۹۵۲
صفحه آخر
۱۲

نخستین جلسه رسمی حزب الله و جریان المستقبل با هدف حل «تمام اختلافات» برگزار شد

نخستین جلسه رسمی گفت وگوهای بین حزب الله و جریان المستقبل در حالی برگزار شد که طرفین بر ادامه گفت وگوهای سازنده و حل تمامی اختلافات تاکید کردند.

سرویس خارجی - در نخستین جلسه از گفت وگوها بین حزب الله و جریان المستقبل که سه شنبه شب در «فضایی مثبت» برگزار شد، طرفین بر ادامه گفت وگوهای سازنده و حل و فصل تمامی مسائل و اختلافات موجود تاکید کردند.

در این نشست که حدود چهار ساعت به طول انجامید، گفت وگوها پشت درهای بسته برگزار شد و خبرنگاران از ورود به مقر پارلمان منع شدند.

در این جلسه «حسین الخلیل»، معاون سیاسی سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان، «حسین الحاج حسن» و «حسن فضل الله به نمایندگی از حزب الله و «نادر حریری» مدیر دفتر سعدالدین حریری رئیس جریان المستقبل، وزیر کشور لبنان و «سمیر الجسر» یکی از نمایندگان لبنان به نمایندگی از جریان المستقبل حضور داشتند. حزب الله و جریان المستقبل با صدور بیانیه مشترکی به نخستین گفت وگوی رسمی خود پایان دادند.

از جزئیات این جلسه اخبار زیادی منتشر نشده است لیکن منابع آگاه اعلام کردند که دو طرف جدیت خود را برای حل و فصل اختلافات فی مابین و ادامه گفت وگوهای سازنده اعلام کردند.

در بیانیه مشترک طرفین نیز آمده «هدف از این دیدارها تشکیل صف بندی سیاسی جدید در عرصه داخلی و یا مقابله با هیچ برنامه خاصی نیست. همچنین هدف از این دیدارها اعمال فشار بر هیچ یک از گروه های سیاسی در مسائل کشور نیست بلکه هدف آن کمک به لبنانی ها برای رسیدن به توافق است.»

منابع نزدیک به جریان المستقبل اعلام کردند که جلسه دوم گفت وگوی حزب الله و المستقبل 15 دی برگزار می شود.