آرشیو پنجشنبه ۴ دی ۱۳۹۳، شماره ۲۰۹۵۲
صفحه آخر
۱۲

چهار سوی پنج قاره

خودکشی روزانه 22 سرباز آمریکایی

یکی از خبرنگاران «بی بی سی» در صفحه توئیتر خود نوشت که هر روز 22 سرباز برگشته از جنگ عراق و افغانستان خودکشی می کنند. نوامبر سال گذشته هم شبکه خبری «سی ان ان» آمریکا در گزارشی با ارائه آماری دقیقا مشابه، از خودکشی یک کهنه سرباز آمریکایی در هر 65 دقیقه خبر داده بود.

تشکیل حزب مرزوقی

«محمد منصف مرزوقی» رئیس جمهور تونس که در انتخابات ریاست جمهوری اخیر در جایگاه دوم قرار گرفت، از تشکیل حزبی خبر داد که هدفش «ممانعت از بازگشت استبداد به این کشور است». «مرزوقی» این حزب را «جنبش خلق شهروندان» نامیده است.

شلاق به خاطر شکایت در عربستان

دادگاهی در عربستان 77 تن از شهروندان عربستانی را به دلیل شکایت از شهردار یکی از شهرهای استان «الاحساء» به تحمل 5 تا 10 ضربه شلاق محکوم کرد! روزنامه عکاظ گزارش داد که این حکم برای جلوگیری از تکرار چنین اقداماتی صادر شده است.

نخست وزیری مجدد شینزو آبه

پارلمان ژاپن بار دیگر «شینزو آبه» نخست وزیر کنونی این کشور را برای تصدی بر این پست انتخاب کرد. حزب لیبرال دموکرات به رهبری «آبه» در انتخابات ماه جاری ژاپن توانست پیروز شود.

فراخوان راهپیمایی بزرگ در بحرین

انقلابیون بحرین با انتشار بیانیه ای اعلام کردند که روز جمعه و پس از یک ماه مخالفت دولت با برپایی تجمعات مردمی، راهپیمایی مردمی بزرگی بر پا خواهند کرد. این راهپیمایی با عنوان «صدای ملت بلند خواهد ماند» اولین راهپیمایی بزرگ مردمی در این کشور پس از انتخابات پارلمانی است.

تظاهرات علیه بی بی سی در انگلیس

روز سه شنبه گروهی از تظاهرکنندگان انگلیسی مقابل ساختمان شبکه خبری «بی بی سی» در لندن آمدند و به «گزارش های تبعیض آمیز» این شبکه اعتراض کردند. تظاهرکنندگان که تحت نظارت پلیس در اطراف مقر «بی بی سی» در حال تظاهرات بودند، فریاد می زدند «ننگ بر بی بی سی».