آرشیو پنجشنبه ۴ دی ۱۳۹۳، شماره ۳۱۳۸
جهان
۶

اکران فیلم مصاحبه در روز کریسمس

کمپانی سونی پیکچرز با قبول انتقادهای باراک اوباما رییس جمهوری امریکا، تصمیم قبلی خود برای عدم اکران فیلم اینتر ویو یا مصاحبه را تغییر داده و از نمایش آن در روز کریسمس خبر داده است. بر اساس گزارش این کمپانی با موافقت تعدادی از سینماهای امریکا فیلم «مصاحبه» به نمایش گذاشته خواهد شد. اینترویو یا مصاحبه فیلمی است که به اعتقاد پلیس فدرال امریکا باعث حملات سایبری کره شمالی به سونی شد. هکرها ضمن سرقت اطلاعات مهم شرکت سونی، به مردم هشدار داده بودند که از رفتن به سینماها پرهیز کنند. این هکرها که خود را پاسداران صلح نامیده اند، حوادث یازدهم سپتامبر 2001 را یادآوری کرده و به مقامات این کمپانی هشدار داده بودند که در صورت نمایش این فیلم باید منتظر حوادث مشابه یازده سپتامبر باشند.

این فیلم کمدی درباره دو خبرنگار امریکایی است که قصد مصاحبه با رهبر کره شمالی را دارند اما سازمان سیا آنها را برای ترور او استخدام می کند. به دنبال این تهدید، یکی از سینماهایی که قرار بود نمایش فیلم را از 25 دسامبر آغاز کند، برنامه خود را لغو کرد. پس از آن شرکت سونی هم اعلام کرد که نمایش فیلم لغو شده است. اما باراک اوباما، رییس جمهوری امریکا با انتقاد از عقب نشینی کمپانی سونی از نمایش فیلم سونی، این اقدام را تابعیت از دیکتاتورها توصیف کرد. اما اکنون تنها یک هفته پس از لغو برنامه، تعدادی از سینماهای امریکا اعلام کرده اند که فیلم «مصاحبه» را روز کریسمس به نمایش خواهند گذاشت. علاوه بر سینماهایی در آتلانتا و آستین، مالک یک شرکت سینماهای زنجیره یی در تگزاس اعلام کرده است که سونی مجوز نمایش فیلم مصاحبه را برای این شرکت صادر کرده است. احتمال دارد تعداد سینماهایی که این فیلم را اکران خواهند کرد، بیشتر شود.

در واکنش به تصمیم جدید سونی پیکچرز، اریک شولتز، سخنگوی کاخ سفید در بیانیه یی گفت که رییس جمهور از اقدام سونی استقبال می کند که به گفته او، اجازه می دهد مردم در مورد فیلم، خود اقدام به انتخاب کنند. با این حال به نظر می رسد همزمان با نمایش این فیلم تدابیر شدید امنیتی در سینماهای امریکا برقرار شود. گفتنی است در حالی که فیلم مصاحبه به صورت محدود اکران و دیده شده است در سایت آی ام دی بی (IMDB) از بینندگان نمره 10 را گرفته است که در تاریخ این سایت بی سابقه بوده است.