آرشیو پنجشنبه ۴ دی ۱۳۹۳، شماره ۲۰۹۵۲
ورزشی - اخبار کشور
۹

آخرین ردیف شیرین سازی فاز 12 میدان گازی پارس جنوبی بهمن ماه امسال راه اندازی می شود

مجری فاز 12 میدان گازی پارس جنوبی گفت: ششمین و آخرین ردیف شیرین سازی پالایشگاه این فاز در بهمن ماه امسال راه اندازی می شود.

رسول فلاح نژاد اظهار داشت: ظرفیت پالایشگاه فاز 12 میدان گازی پارس جنوبی با راه اندازی پنجمین ردیف شیرین سازی این پالایشگاه از 70 میلیون متر مکعب گذشت.

مجری فاز 12 میدان گازی پارس جنوبی با بیان این که ششمین و آخرین ردیف شیرین سازی پالایشگاه این فاز در بهمن ماه امسال راه اندازی می شود، افزود: هم اکنون با توجه به کمبود خوراک، مقدار تولید گاز در این پالایشگاه 55 تا 60 میلیون متر مکعب است.

وی تصریح کرد: هم اکنون متخصصان کشورمان در حال پیش راه اندازی و راه اندازی سکوی C فاز 12 میدان گازی پارس جنوبی هستند و پیش بینی می شود این سکو در نیمه دوم دی ماه به بهره برداری برسد.

مجری فاز 12 میدان گازی پارس جنوبی گفت: هم اکنون سکوی B این فاز با 50 درصد ظرفیت گاز ترش تولید می کند و تلاش می شود در آینده نزدیک این سکو به ظرفیت 500 میلیون فوت مکعب برسد.

فلاح نژاد گفت: با بهره برداری کامل از فاز 12 روزانه سه میلیارد فوت مکعب گاز ترش (معادل 75 میلیون متر مکعب گاز شیرین) به شبکه سراسری تزریق می شود.

فاز 12 پارس جنوبی از نظر حجم کار، میزان سرمایه گذاری و تولید بزرگترین فاز منطقه گازی و نفتی پارس جنوبی است و شرکت پتروپارس مسئولیت ساخت و راه اندازی این فاز را برعهده دارد.