آرشیو پنجشنبه ۴ دی ۱۳۹۳، شماره ۳۱۳۸
نسل چهارم
۹

درباره خط ویژه

امیرحسین صمدی

خط ویژه ساخته مصطفی کیایی به تهیه کنندگی مسعود جعفری جوزانی، پردازش سوژه یی جالب و کاربردی برای اعتراض از اختلاف مشخصاتی از جامعه است که نه تنها قشر خاصی از مردم بلکه تمام مردم با آن دست و پنجه نرم می کنند.

خط ویژه اول از همه یک کمدی سیاه، با شخصیت های با مزه و موقعیت های بانمک است.

خط ویژه یک فیلم شهری است که شخصیت های متنوع و به روزی دارد و به جای دست انداختن آدم ها، همدلانه با آنها برخورد می کند. شاید جنبه کمدی اش برای بعضی ها خوشایند نباشد اما داستانش را با جسارت تعریف می کند و همین در روزگار ما، اتفاق فوق العاده یی است. در این فیلم یک هکر همراه با خواهر و شوهرخواهرش دست به هک کردن حساب یک آقا زاده پولدار می زنند و دچار ماجرا های گوناگون می شوند. در این جریان دو دوست هم به صورت اتفاقی درگیراین ماجرا می شوند.

اندر احوالات شخصیت های فیلم:

زمینه نگاه مصطفی کیایی برای نوشتن این فیلمنامه، که انصافا از ریتم و ساختار کمدی خوبی هم بر خوردار است، جنبه مادی زندگی است که دغدغه تمام اشخاص جامعه است. از پولدار گرفته تا بی پول همگی دنبال پول هستند. در جایی از داستان اتفاقات پیرامون این دارا و ندار بودن دیده می شود. یعنی زمانی که خواهر شاهین (میلاد کی مرام) برای به دست آوردم مایحتاج زندگی خود دست به هر کاری زده است. و در مقابل آن محتشم (سام قریبیان) است که پولی که نسبت به دارایی اش ناچیز است از او دزدیده می شود، در حالی که از راه ناسالم هم به دست آمده است. باز هم برای به دست آوردن این پول دست به آب و آتش می زند. سر آخر هم همان می شود که باید. حق به حقدار می رسد. این جمله اوج کمدی سیاه و تلخ این فیلم است.