آرشیو پنجشنبه ۴ دی ۱۳۹۳، شماره ۲۰۹۵۲
اقتصادی
۴

به علت گرانی، یک میلیون خانواده انگلیسی قادر به تامین سوخت زمستانی نیستند

ایندیپندنت به نقل از یک مقام رسمی اعلام کرد: یک میلیون و 27 هزار خانوار انگلیسی قادر به تامین انرژی و سوخت منازل خود نیستند و نمی دانند زمستان امسال را چگونه سر کنند.

به گزارش فارس به نقل از نشریه ایندیپندنت، آمارهای رسمی نشان می دهد بیش از یک میلیون نفر از خانواده های انگلیسی قادر به تامین گرما و روشنایی خانه هایشان نیستند.

براساس این گزارش خانوار های دچار کمبود سوخت در انگلیس به طورثابت طی دهه گذشته افزایش یافته و به میزان یک میلیون و 27 هزار خانواده رسیده است.

از این میزان 679 هزار خانواده دارای والدین (پدر و مادر) هستند و 348 هزار خانواده تنها پدر یا مادر دارند. این کمبود سوخت به دلیل افزایش قیمت انرژی و سوخت و نیز بالارفتن میزان عوارض دریافتی از سوی دولت به وجود آمده است اما برعکس بسیاری از خانواده های بازنشسته و مستمری بگیر از این فلاکت کاهش سوخت نجات یافته اند به دلیل کمکی که خانواده های بازنشسته برای دریافت انرژی دریافت می کنند و نیز به دلیل حمایت هایی که از بازنشسته ها صورت می گیرد.

بر اساس آمارهای منتشره، تقریبا 18 درصد در انگلستان دچار کاهش دستیابی به سوخت ناشی از گران شدن آن هستند.

«کارولین فلینت» دبیر تغییرات آب و هوایی و انرژی این کشور گفت: انگلیس با بحران انرژی مواجه است. همچنین خانواده هایی که قادر به پرداخت صورتحساب هایشان نیستند نگران این هستند که چگونه زمستان امسال را به پایان می برند.

به گفته دبیر تغییرات آب و هوایی و انرژی انگلیس، روی هم رفته مواجه شدن با کمبود انرژی در این کشور سال به سال بیشتر شده است. خانواده های تک والدی با افزایش بهای سوخت بیشتر ضربه می بینند چرا که بخشی از درآمدهای آنها صرف پرداخت هزینه انرژی و غذا می شود. از سوی دیگر دستمزدها هم بالانمی رود و افزایش عوارض هم فشار مالی زیادی را بر آنها تحمیل می کند.

سطح کمبود سوخت در انگلیس بالاست. آمارهای سال 2011 نشان می دهد 25 درصد خانواده ها در اسکاتلند و 29 درصد در منطقه ولز در سطح [کمبود انرژی] قرار گرفته بودند.