آرشیو پنجشنبه ۴ دی ۱۳۹۳، شماره ۲۰۹۵۲
اقتصادی
۴

مرکز آمار گزارش داد: روستاهای خوزستان پرهزینه ترین روستاهای ایران

روستاهای خوزستان، پرهزینه ترین روستاهای ایران هستند که زندگی در آنها به طور متوسط پرهزینه تر از زندگی در شهرهایی چون قم و همدان است.

به گزارش ایسنا، بر اساس آخرین آمار مرکز آمار ایران در سال 1392، روستاهای خوزستان با متوسط هزینه یک میلیون و 380 هزار تومان در ماه، پرهزینه ترین روستاهای ایران هستند. از این هزینه یک میلیون و 380 هزار تومانی خانوارهای روستایی خوزستان، ماهیانه 680 هزار تومان صرف هزینه های غیر خوراکی آنها چون اجاره بها، آب و فاضلاب، سوخت و روشنایی، لوازم و اثاث منزل، خدمات بهداشتی و درمانی، حمل و نقل می شود. همچنین آنها 703 هزار تومان در ماه صرف مواد خوراکی و دخانی خانوار خود می کنند.

این در حالی است که هزینه زندگی در شهر قم حدود یک میلیون و 50 هزار تومان در ماه و هزینه زندگی در همدان یک میلیون و 90 هزار تومان اعلام شده است.

بعد از روستاهای خوزستان، آذربایجان غربی با هزینه متوسط ماهیانه یک میلیون و 350 هزار تومان برای هر خانوار روستایی، پرهزینه ترین روستاهای ایران را دارد.

کم هزینه ترین روستاهای ایران هم در سیستان وبلوچستان و همدان قرار دارند. متوسط هزینه زندگی در روستاهای سیستان و بلوچستان 660هزار تومان و هزینه زندگی در روستاهای همدان 790 هزار تومان اعلام شده است.