آرشیو پنجشنبه ۴ دی ۱۳۹۳، شماره ۲۰۹۵۲
اقتصادی
۴

رئیس انجمن صنفی انبوه سازان استان تهران: فروش انواع تراکم در تهران باید ممنوع شود

رئیس انجمن صنفی انبوه سازان استان تهران گفت: باید از فروش انواع تراکم مسکونی، تجاری و اداری به شکل فعلی جلوگیری شود.

حسن محتشم در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: پروانه های ساختمانی که امسال صادر شده چه از نظر تعداد و چه از نظر مقدار نسبت به قبل در بخش مسکونی کاهش چشم گیری داشته است.

وی ادامه داد: صدور پروانه های ساختمانی در تهران به سمت پروانه های اداری و تجاری رفته است.

رئیس انجمن صنفی انبوه سازان استان تهران با بیان اینکه تصمیمات شورای عالی معماری شهرسازی به منظور جلوگیری از ارائه تراکم بیش از حد توسط شهرداری و ابلاغ آن به شورای شهر موثر بوده است، افزود: شورای عالی معماری و شهرسازی خواستار اجرای طرح جامع شده و بر این اساس جلوی استفاده شهرداری از تبصره ها و ماده ها برای دادن مجوزها تا حدی گرفته شده است.

محتشم ادامه داد: این امر باعث محدودیت فروش تراکم از سوی شهرداری به ویژه در منطقه 22 شده است.

وی با بیان اینکه باید جلوی برج سازی ها گرفته شود، تصریح کرد: جمعیتی که باید تا هفت - هشت سال آینده در تهران بارگذاری شوند در حال حاضر به حد نصاب رسیده است.

محتشم افزود: با توجه به محدودیت های به وجود آمده شهرداری مجبور شده که محدودتر عمل کند و بر همین اساس به دلیل پایین آمدن درآمدش به سمت دادن مجوز برای واحدهای تجاری و اداری رفته است اما این روند باعث پایین آمدن درآمد شهرداری نشده است.

رئیس انجمن صنفی انبوه سازان استان تهران با تاکید بر اینکه بر این اساس شهرداری باید پیش از این به اجرای قوانین موظف شود، گفت: حقوق شهروندی باید رعایت و از فروش تراکم به شکل فعلی جلوگیری شود. چرا که در حال حاضر شهر دیگر توان نفس کشیدن ندارد.