آرشیو شنبه ۶ دی ۱۳۹۳، شماره ۵۸۲۵
اقتصادی
۵

اخبار کوتاه

نرخ تورم در آذرماه به 8/16 درصد کاهش یافت

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهوری نرخ تورم در دوره یکساله منتهی به آذرماه را8/16 درصد اعلام کرد. محمد باقرنوبخت درباره تازه ترین آمار دولت درباره کاهش نرخ تورم گفت: گزارش مرکز آمار ایران نشان می دهد نرخ تورم در دوره مشابه منتهی به آبان 8/17 درصد بوده که در آذرماه یک درصد کاهش یافته است.

چک ها از امروز در تهران الکترونیکی می شود

(چکاوک) با هدف حذف گردش فیزیکی چک بین شبکه بانکی و افزایش اعتبار آن از امروز در تهران شروع به کار می کند. در روش سابق، چک ها در داخل هر منطقه پس از 48 ساعت کلر می شد و این موضوع وقتی بین دو شهر که در یک منطقه بودند انجام می شد زمانی بیشتر از 48 ساعت نیاز داشت. اما با راه اندازی سامانه چکاوک و ارسال تصویر چک به بانک مبدا، این زمان به 24 ساعت و کمتر کاهش می یابد. سامانه چکاوک هم اکنون در 12 استان کشور اجرایی شده و به گفته مقامات بانک مرکزی تا اسفند سال جاری در سراسر ایران اجرایی می شود.

افزایش 11 درصدی صادرات نفت ایران به آسیا

رویترز از افزایش 11 درصدی صادرات نفت ایران به کشورهای آسیایی در ماه نوامبر 2014 گزارش داد. رویترز گزارش داد: صادرات نفت ایران به کشورهای آسیایی در ماه نوامبر نسبت به مدت مشابه در سال گذشته با افزایش 11 درصدی روبه رو شد و به 07/1 میلیون بشکه در روز رسید.