آرشیو شنبه ۶ دی ۱۳۹۳، شماره ۳۱۳۹
جامعه
۱۳

سر خط خبرها

اشیای تاریخی منطقه خوروین که حدود 50 سال پیش در بی خبری و به دور از چشم ایرانیان با ترفندهای مختلف در چند بخش از کشورمان به سرقت رفته بود پنجشنبه شب پس از نیم قرن در مراسمی باشکوه که در شان تمدن و تاریخ ایران بزرگ است در موزه ملی آرام گرفت.

اعتماد

احمد علی کیخا، معاون طبیعی سازمان محیط زیست: نگرانی مردم و NGOها درباره آشوراده بجاست. سازمان حفاظت محیط زیست مالک آشوراده نیست، طرح مطالعاتی جزیره آشوراده براساس قوانین و ضوابط تصویب شده است و سازمان محیط زیست هیچ گونه حق واگذاری ندارد، بلکه تنها در این مجموعه مدیریت می کند.

ایسنا

محمد ناظمی اردکانی، ییس سازمان ثبت احوال کشور: بررسی های آماری نشان می دهد 14 درصد خانواده های ایرانی بدون فرزند و 19 درصد فقط دارای یک فرزند بوده اند. این آمار در نسل های جدیدتر به مراتب نگران کننده تر است، به این صورت که 24 درصد بدون فرزند و 31 درصد فقط دارای یک فرزند هستند که در مجموع بسیار بیشتر از میانگین کشوری است. جمعیت ایران به 78 میلیون و جمعیت ایرانیان به 80 میلیون نفر رسید که دو میلیون نفر از ایرانیان در خارج از کشور زندگی می کنند. ایسنا

محمدعلی نیلفروش زاده، مشاور معاونت علمی و فناوری رییس جمهور: برخی افراد با تبلیغات نادرست در خصوص کاشت مو و بهره گیری از سلول های بنیادین در این خصوص، همچنین جوان سازی پوست و رفع چین و چروک با استمسل (سلول بنیادین) قصد گمراهی و دریافت مبالغ گزافی از هموطنان را دارند. کشت سلول های بنیادین در شرایط خاص قابل انجام است و در مطب شخصی یا کلینیک ها امکان تولید، تکثیر و تلخیص آن وجود ندارد. اعتماد

شهلامیرگلوی بیات، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس: حادثه مسمومیت 30 معلول ذهنی در مرکز نگهداری از معلولان ذهنی پاکدشت که منجر به مرگ سه تن از این معلولان شد، به طور قطع ناشی از ضعف نظارتی است.

ایلنا