آرشیو شنبه ۶ دی ۱۳۹۳، شماره ۴۱۵۳
جامعه
۱۷

ویزیت 3 میلیون بیمار در طرح تحول سلامت

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: در راستای طرح تحول سلامت، هم اکنون در 398 بیمارستان وزارت بهداشت، 752 پزشک در 17 رشته تخصصی به عنوان کشیک مقیم فعالیت دارند و 9500 پزشک عمومی، متخصص و فوق تخصص نیز در کلینیک های دولتی، بیش از سه میلیون بیمار را ویزیت کرده اند.

به گزارش ایسنا، محمد آقاجانی افزود: پیش از اجرای برنامه تحول سلامت تقریبا همه بیماران برای خرید تجهیزات و لوازم مصرفی به خارج بیمارستان ارجاع می شدند که این میزان هم اکنون به 3.2 درصد و قیمت انواع لوازم و تجهیزات پزشکی پرمصرف، همچون لنز داخل چشمی و استنت های قلبی به طور متوسط 42 درصد کاهش یافته است.

وی در تشریح مراحل اجرای طرح تحول عنوان کرد: با اجرای کتاب تعرفه سلامت که با تعیین ارزش نسبی متناسب برای خدمات پاراکلینیک در بخش دولتی همراه بوده است، به طور ویژه پرداخت از جیب مردم برای خدمات آزمایشگاه تشخیصی طبی، پاتولوژی، ژنتیک، رادیوگرافی، سونوگرافی، سی تی اسکن، ام.آر.آی، پزشکی هسته ای و رادیوتراپی، به علت کاهش فاصله تعر فه ای در بخش دولتی و خصوصی، به طور متوسط حدود 25 درصد کاهش می یابد.

همچنین وزیر بهداشت گفت: دسترسی به پزشک، دارو و خدمات درمانی در روستاها باید افزایش پیدا کند.

به گزارش مهر، حسن هاشمی با بیان این که ما با تحول نظام سلامت فاصله داریم، افزود: رضایت مردم گواه موفقیت این طرح است و خوشحالیم که اجرای این طرح بخشی از رنج مردم را کاهش داده است. وی تاکید کرد: دولت در شرایط اقتصادی کنونی با تمام مشکلاتی که دارد به طور جدی پیگیر اجرای صحیح طرح تحول نظام سلامت است.

هاشمی با بیان این که تعداد نیروها در بخش اورژانس 5 تا 7 درصد افزایش یافته است، اضافه کرد: باید در کنار رضایتمندی مردم به شادابی و نشاط ارائه کنندگان خدمت نیز توجه کرد. وزیر بهداشت با اشاره به اجرای طرح تحول نظام سلامت، خاطرنشان کرد: هدف از اجرای این طرح رضایتمندی مردم در حوزه سلامت و کاهش دغدغه ها و هزینه های درمانی مردم است.