آرشیو یکشنبه ۷ دی ۱۳۹۳، شماره ۳۳۷۹
خبر
۸

خبر

روحانی دستور احیای سازمان مدیریت را صادر کرد

پایگاه اطلاع رسانی دولت: رئیس جمهور در نامه ای دستورالعمل احیای سازمان مدیریت و برنامه ریزی را ابلاغ کرد. حسن روحانی رئیس جمهور روز گذشته در نامه ای، مصوبه شورای عالی اداری را درباره احیای سازمان مدیریت و برنامه ریزی با ساختار جدید ابلاغ کرد. براساس این مصوبه، سازمان مدیریت و برنامه ریزی موظف است اقدامات لازم از جمله تهیه و تنظیم شرح وظایف و ساختار سازمانی را به عمل آورد. تا تصویب ساختار جدید، ساختار مورد عمل معتبر است.

آیت الله مصباح یزدی:موسوی و کروبی با حکم حکومتی اعدام نشدند

مهر نوشت: آیت الله مصباح یزدی گفت: سران فتنه به واسطه حکم حکومتی رهبرانقلاب اعدام نشدند. وی در گفت وگو با هفته نامه

9 دی افزود: اگر حکم حکومتی نبود، هم طبق شرع و هم قوانینی که ما داریم اینها باید مجازات بشوند و حکمشان هم اعدام است. برای توبه هم شرایط به حکم حکومتی بستگی دارد. آن مصلحتی که ایجاب می کند تا از حکم اولیه اعدام صرف نظر شود، مصلحت جامعه اسلامی است که ولی فقیه تشخیص می دهد. هرچه تشخیص دهد نظر او معتبر است. اگر مصلحت نبود طبق روال عادی اینها باید دادگاهی می شدند و بدون شک محکوم به اعدام بودند. حتی نه یکبار اعدام بلکه به دلایل مختلف باید اعدام شوند. مصباح یزدی در بخش دیگری از این گفت وگو گفت:همه دنیا می دانند که ولایت فقیه سمبل اسلامی بودن این نظام است، اما کسانی از اول اصلانسبت به این موضوع موافق نبودند، می گفتند این یک دیکتاتوری آخوندی است، دیکتاتوری نعلین.

یارانه افراد فاقد کارت ملی قطع می شود

ایسنا نوشت: رئیس سازمان ثبت احوال کشوردرباره افرادی که تا کنون کارت شناسایی ملی دریافت نکرده اند گفت: بر اساس برآورد ما حدود 600 هزار نفر تا امروز کارت ملی دریافت نکرده اند و ما با ارائه فراخوانی اعلام کرده ایم که آنان می توانند تا پایان سال جاری نسبت به دریافت کارت ملی اقدام کنند. محمد ناظمی اردکانی همچنین گفت: کسانی که تاکنون کارت ملی دریافت نکرده اند باید تا پایان امسال کارت ملی خود را دریافت کنند؛ زیرا طبق اعلام سازمان هدفمندی یارانه ها، اگر این افراد، کارت ملی دریافت نکنند یارانه آنها احتمالاقطع می شود.